En stor dag…

Categories Blogg

Idag fyller prinsesse Ingrid Alexandra 18 år, nå skal hun tre inn i de voksnes rekker.
Min datter utbrøt igår under nyhetene, “jeg er glad det ikke er meg”. 
Det kan ikke være lett for en 18 åring å ha alle sine øyne rettet mot seg, stadig være nødt til å tenke over hva man sier eller gjør. Spesielt når enkelte er så flinke til å dømme, det skal ikke mye til i dagens samfunn før pekefingeren kommer frem.

 

Når det er sagt så virker prinsessen som en meget reflektert ung dame, høflig og nysgjerrig tar hun fatt på sitt ansvar.
Men når jeg tenker tilbake på min 18 års feiring så var ikke akkurat den en prinsesse verdig, og det viser bare hvor forskjellige liv vi mennesker lever.
Min datter feks, hun er stikk motsatt av hvordan jeg var på hennes alder. Og det er jeg egentlig glad for, min mor sa nemlig at jeg en dag ville få igjen når jeg fikk min egen datter.

 

Men det fikk jeg heldigvis ikke, min datter er mye mer fornuftig enn det jeg var.
Så fornuftig at jeg av og til har lyst til å ta henne med ut for å gjøre noen sprell, samtidig takker jeg høyere makter for at hun er den hun er.
Livet handler om å lære av sine feil, noen ganger må man gjøre den samme feilen flere ganger før det synker inn. Prinsesse Ingrid Alexandra lever kanskje et privigilert liv, men samtidig er det også mange ting hun går glipp av.

 

Uansett så vil jeg i dag bare si gratulerer, hipp hurra for vår flotte prinsesse.
Hun blir nok feiret med pomp og prakt, en fest ærbødig for en prinsesse.
Jeg er en av de som er stolt over kongehuset, jeg syns de gjør en fantastisk jobb.
Spesielt det arbeidet de gjør for å hindre ungdom å falle ut av skolen.
Jeg håper kronprissesen vil finne et lignende prosjekt som hun brenner for, vi trenger noen som kjemper for de svake i dette samfunnet. Gratulerer med dagen Ingrid Alexandra, det blir spennende å følge deg videre på din reise…

7 kommentarer

7 thoughts on “En stor dag…

  1. Samme her, henger mæ på gratulasjonene 👍 enig med din datter; gla æ ikke e henne. Joda, hun e privilegert ; men enkelt og fritt e det jo ikke.

    Nei min 18 års feiring va heller ikke egnet for media , men no va dem heldigvis ikke interessert heller; takk og lov🙈

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *