En solskinnsdag

Categories Blogg

For en herlig dag! Jeg var litt i tvil når jeg sto opp idag, lurte en stund på om værmeldingen hadde tatt feil. For jeg sto opp til mørke skyer som truet i horisonten, og da forberedte jeg meg på enda en innedag. Men utover formiddagen ante jeg et lite håp, sprekkene i det tunge skydekket ble større og større, og jeg kunne skimte den blå himmelen. Plutselig var det som om noen skrudde på en bryter, alle skyene forsvant og solen skinte som aldri før.

Da hadde vi ingen tid å miste, for idag hadde vi planer. Uteplassen måtte gjøres i stand til intervjurunden, og Isak skulle hentes i barnehagen. Tiden flyr avgårde når man har mye å gjøre, men heldigvis er det torsdag og det betyr to assistenter på jobb. Det hjalp virkelig på, så da var det for meg og bare delegere arbeidet.

Lite ante jeg at det fantes rustfrie utelykter, jeg har prøvd tidligere å sette lykter ut men de har bare blitt ødelagt. Etter noen dagers leting på nettet fant jeg noen som var rimelige, jeg trodde en stund at jeg måtte betale en formue for å skaffe meg et par stykker. Halvor Bakke sin kolleksjon av lykter er nydelige, men dessverre ikke innenfor min prisklasse. To tusen kr for to lykter var litt i overkant, så det var bare å lete videre.

Jula ble til slutt plassen, der hadde de fine rustfrie utelykter til en billig penge. To hundre kroner er mer innenfor mitt budsjett, og fine var de og. Nå gjenstår det å se om de holder hva de lover, de pyntet nå opp på uteplassen. De blir fine å ha på varme sommerkvelder, og ikke minst når mørketiden vender tilbake.

Isak var så glad og fornøyd når jeg hentet han idag, som vanlig skinte han som en sol. Han fikk frukt med seg på hjemturen, og satt og knasket hele veien hjemover. Vi fikk som vanlig en fin tur med gode samtaler, han har stadig nye ting han lurer på. Men når han kom hjem fikk pipa en annen lyd, han fikk høre noe som gjorde han trist.

Storesøster skulle nemlig reise til pappaen sin idag, og det likte en liten gutt svært dårlig. Hun kunne jo ikke bare reise fra han, han måtte jo også få være med. Her måtte det bearbeidelse til, mor i huset måtte igjen bruke mammalist. Men alt som skulle til var at kortebuksa ble funnet frem, og at han fikk være med å kjøre storesøster til toget. Så nå er han like blid igjen, dagen er reddet.

Jeg må innrømme at jeg har gått med sommerfugler i magen i hele dag, det tar på å ha intervju. Jeg gruer meg like mye hver gang, spørsmålet om stemmen vil holde ligger og gnager. Hvordan det gikk får dere vite imorgen, for dette innlegget ble skrevet rett før intervjurunden skulle begynne. Så kryss fingrene for meg og ønsk meg lykke til, det trenger jeg idag. Mon tro om en dram vil hjelpe…

 

PS : Spleisen som pågår finner dere Her

2 kommentarer

2 thoughts on “En solskinnsdag

  1. Lenge siden forrige gang jeg kommenterte, men leser bloggen, det gjør jeg daglig.
    Så bra at dere fikk fint vær i dag, vel fortjent. Nå venter vi her i nord på sol og sommer, at snøen skal forsvinne. Etter en lang og snørik vinter har våren skikkelig dratt i langdrag, det er ingen ende på snøen. Jeg er vanligvis ikke værsyk, bryr meg lite om det jeg ikke kan gjøre noe med men nå er det nok og mer enn nok. Vi vil ha sol.

    Håper dere får en fin tur nordover, hadde jeg hatt alt på ei flate, større bad, hadde dere vært hjertelig velkommen til å overnatte her. Bor ikke så langt fra E6-en, regner med dere kjører den nordover. Spleisen skal selvsagt støttes. Kanskje jeg må stå med flagg langs veien når dere passerer mitt område🇳🇴

    Vi skal feriere i Troms og Finnmark i sommer, det blir fint.

    Håper du får flere fine dager i sola fremover.

    1. Så hyggelig å høre fra deg igjen Kristin 😍Jeg håper virkelig solen kommer snart til dere også, dere fortjener en flott sommer etter den vinteren dere har hatt. Jeg er helt overveldet over engasjemanget som nå foregår, dere rører meg til tårer 💜

      Ønsker deg en strålende dag og en god helg, mange klemmer fra meg 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *