En samtale på trappa…

Categories Blogg

Igår fikk jeg tilsendt en video fra naboen. En liten filmsnutt av Isak som spiste kvelds på trappa til naboen mens de hadde en fin samtale. Hva som gjorde at de kom inn på akkurat dette temaet vet jeg ikke. Men at Isak har fantasi er det ihvertfall ingen tvil om. Jeg deler selvfølgelig videoen med dere, den gir et fint innblikk i hvordan hverdagen sammen med han er.

 

Jeg elsker hvordan han lever seg inn i ting, hvordan han tar ting på strak arm og alltid har et svar på alt. Nå i det siste har han tenkt mye på engler og himmelen. Ut av det blå en dag her i helga klatret han opp på fanget mitt og sa, “mamma, når vi dør kommer englene og henter oss da”? Først ble jeg helt satt ut, men vi fikk en veldig fin samtale den dagen. Han er nysgjerrig og vil gjerne vite, og jeg prøver etter beste evne og svare på alle spørsmål.

Men jeg prøver å være ærlig, jeg vil ikke komme med uvirkelige svar som ikke hører hjemme i den virkelige verden, det er viktig for meg at det jeg sier er sannferdig. For jeg vil ikke at han lager bilder i sitt hode av noe som ikke er sant, så jeg veier mine ord med omhu.

Han var så stolt igår når han ble hentet i betongbil, og enda stoltere når han fikk på seg arbeidsklærne. Han var enkel å vekke i morges når han visste at han skulle få kjøre samme bil til barnehagen, vi skulle egentlig ha hatt vår egen betongbil, det hadde vært noe det 🤣 Jeg så på Internett at de har fått elektrisk lastebil til barn, den hadde vært midt i blinken for Isak. Men herlighet hvor dyr den var, jeg tar meg ihvertfall ikke råd til å betale 7000 for noe som han vokser ut av på et blunk.

Idag skal vi ihvertfall ut. Været er bedre, og så lenge det er opplett så kommer jeg meg ut også. Egentlig hadde jeg tenkt meg på senteret idag for å kjøpe meg nye klær, jeg trenger en oppfriskning på klesfronten, men det blir ikke idag, jeg tror jeg tar det på fredag.

I helgen skal vi en tur til Voss, det gleder jeg meg til. Vi skal besøke en venninne av meg, og vi har store planer. Jeg vil ikke røpe noe nå, men om det lar seg gjennomføre så vil det bli spektakulært. Så dere får vente og se, det kommer garantert et innlegg om helgens begivenheter etterhvert.

Nå gjenstår det bare å ønske dere alle en fin onsdag, så håper jeg at dere har det bra 💙

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *