En rolig torsdag…

Categories Blogg

Herlighet hvor fort tiden går, plutselig nærmer det seg helg igjen. På lørdag reiser svigerfar hjem igjen, jeg kan nesten ikke tro at han har vært her i over en uke allerede. Nå sitter han ved spisebordet bøyd over kryssordet i dagens avis, mens han kjemper innbitt for å holde øynene oppe.

Jeg skjønner nå hvor min mann har fått sitt gode sovehjerte fra, det er tydelig at det går i arv. Min svigerfar har nemlig den samme evnen som min mann, han kan sove hvor som helst når som helst. Han sovner som oftest sittende rett opp og ned, og helst med en hånd opp til hodet for støtte. Men i går gikk det nesten galt, for i det øyeblikket han sovnet (igjen sittende over spisebordet) så ga armen etter og min svigerfar var på god vei med hodet ned mot bordplaten. Heldigvis hentet han seg raskt inn igjen, og han konkluderte lettere svimeslått med at han måtte ha duppet av litt der en stund 🤣

Jeg og min datter har mye underholdning hver gang svigerfar dupper av. For av og til er det som om han prøver lure oss, vi må dobbelt sjekke at han faktisk sover. Noen ganger når han sitter i sofaen og dupper så ser det nemlig ut som han grubler på noe. For den samme hånden som han bruker som støtte ved spisebordet, bruker han nå til å dekke øynene og klø seg lett i panna med. Det er ikke før vi hører noen velkjente snorkelyder at vi innser at jo han sover faktisk 🤣

Min datter elsker å erte min svigerfar, som for eksempel i går når hun gjemte seg bakom stolen hans og prikket han lett på skulderen når han ikke så. Der lå hun på gulvet og rullet seg i latter over hvor lettlurt “bestefar” var.

Siden været er så bra for tiden så har vi tilbrakt mye av tiden idag ute. Svigerfar har vasket garasjeporten og malt unna det siste lille på huset, og jeg har som alltid kjørt etter en liten gutt overalt hvor han ville gå.Han har vært fryktelig sutrete de siste dagene, trøtt etter en lang dag i barnehagen hjelper heller ikke på. Men idag fikk han kjøre scooter med pappa, og da kom smilet tilbake hos en liten gutt.

Vi har plantet resten av løkene også i dag, og jeg har sirklet så mange ganger rundt bedet at assistenten lurte på om jeg skulle sirkle rundt helt til det begynte å gro 🤣Legger ut noen bilder fra dagen her hos oss, så håper jeg dere har det bra alle sammen uansett hvor dere befinner dere i Norges land 💜

Nei Prins, du får ikke pølsen min!! 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “En rolig torsdag…

  1. Så koselige bilder Vivian. Isak er en skikkelig godklump som vi sier her i Trøndelag. Etter som høsten nærmer seg, må jeg få tatt inn de blomstene på terrassen som jeg håper å overvintre. Har tenkt å sette dem på Prestmoen, barndomshjemmet mitt, som vi har brukt som feriested. Skal ta noen bilder og sende deg neste gang jeg er der. Klematisen må jeg prøve å dekke til så godt jeg kan og krysser fingrene for at den lever over vinteren. Tenker mye på deg og dine jeg. Skulle gjerne vært på ALS seminaret, men får dessverre ikke til det. Ønsker deg og dine en fin helg. Varm klem fra oss i Stjørdal ❤❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *