En regnbue ga meg håp…

Categories Blogg

Det ble ikke mye søvn i natt, tankene har kvernet så mye at jeg til slutt ga opp håpet om litt nattesøvn. I motsetning til gubben så klarer jeg ikke legge det fra meg så lett, og noen ganger misunner jeg han den evnen. For han er det så enkelt, som mange andre menn så tenker han også i de enkle baner.
“Æ låse bare av døra, ingen ska få komme inn her” 
Jeg må nesten bare smile av han, tenk om det hadde vært så enkelt.

Jeg trenger vel ikke si hvilken sinnsstemning jeg har vært i idag, takk og lov for at jeg nå har alle barna hjemme. Min datter kom nemlig hjem i går, til alle sine store glede. En liten gutt ble spesielt glad, det har nemlig vært fryktelig kjedelig uten storesøster hjemme. Det varmet mammahjerte når jeg så den gjensynsgleden, og akkurat det trengte jeg igår. Men det gikk likevel ikke lang tid før søskenkjærligheten var i full gang igjen, storesøster var nemlig litt for sliten etter den lange kjøreturen til å følge energinivået til en liten gutt.

Det var ikke før i dag at jeg skjønte at hele denne situasjonen hadde gått mer inn på gubben enn jeg trodde, for i dag måtte jeg faktisk etterlyse han for å komme meg opp. Jeg skjønte ingenting når jeg så hvor mye klokken var når jeg våknet, jeg hadde nemlig sovnet igjen etter at hjemmesykepleien hadde vært her. 11.30 viste klokken på datamaskinen, og de eneste lydene jeg hørte fra stuen kom fra en liten gutt og storesøster. Gubben hadde tydeligvis gått ned for telling, sliten og utmattet kom han etterhvert inn på soverommet mitt.

Det gjør så vondt når jeg ser hvor mye mine kjære sliter, mye vondere enn min egen smerte. Men vi fikk stablet oss på beina etterhvert, psyket oss opp til en ny dag.
Ute bøttet det ned, men et lite opphold mellom bygene ble utnyttet til det fulle. En liten gutt har nemlig fått sansen for fart igjen, etter et langt opphold fra firhjulingen har han nå blitt bitt av basillen igjen. Vi fikk en time sammen ute før regnet vendte tilbake, og da var det bare å komme seg inn igjen.

Ingen av oss har hatt energi til å finne på det helt store, ja ingen bortsett fra en liten gutt da. Han har underholdt hele familien i dag med alle sine ablegøyer, han har ledd mer av seg selv enn alle oss andre til sammen. Fortsetter han slik så kommer han til å ende opp på en scene før han vet ordet av det, han har ihvertfall reddet dagen for alle oss andre.

Nå venter vi på at kjøkkensjefen (gubben altså) skal bli ferdig med middagen, fint folk spiser visst sent har jeg hørt. Jeg derimot har mistet all matlyst, men vet at noe må jeg bare presse i meg. En liten regnbue ga meg nytt håp ikke idag, alle de fine fargene fikk meg til å glemme alle problemer for en stund. Men når den forsvant vendte virkeligheten tilbake, men et lite avbrekk var akkurat det jeg trengte i dag.

Digipost har blitt sjekket i over et døgn nå, for i følge kommunen hadde vedtaket blitt sendt elektronisk i går. Men foreløpig har jeg ikke mottatt noe som helst, noe jeg syns er litt merkelig. Jeg får ikke gjort noe før det vedtaket dukker opp, og jo fortere det kommer jo bedre er det. Vi har nemlig en uke hjemme før vi drar på ferie, så det hadde vært fint om vi hadde fått skrevet klagen før vi drar. Det er ventetiden som er verst, den tærer på oss alle…

6 kommentarer

6 thoughts on “En regnbue ga meg håp…

  1. Om kommunen sier at vedtaket er sendt vis Digipost, så skal du ha det med det samme. Få de til å sende det en gang til, og be om det skriftlig i tillegg til muntlig slik at du kan dokumentere en eventuell trenering.
    Ellers reagerer jeg med noe forundring over kommentaren til en «Christina» under innlegget hvor du forteller om vedtaket. Jeg får en påtakelig opplevelse av om denne personen kan være en tilsatt i kommunen som har med din sak å gjøre, og mener så sterkt negativt opp mot din livssituasjon i dette. Sjekk IP-adresse og så kan man evt. gjøre nærmere undersøkelser. Å mene så personlig og detaljert kan fremstå som om hun selv er involvert i forvaltningen.

    Ikke la kommunen trenere saken. Be om å få vedtaket sendt på nytt asap. Å sende dette rett før ferie er notert, og lite brukervennlig i forhold til en dialog som de helt sikkert vet ville komme. Som andre også sier så anbefaler jeg også at du bruker media på saken.

    Du har min fulle sympati.🌹❤️

    1. Tusen takk kjære Synne, jeg blir helt rørt her jeg sitter💖
      Hvis brevet ikke dukker opp i morgen så må jeg etterlyse det, for jeg syns det er merkelig at de sier at det er sendt elektronisk uten at det dukker opp.
      Når det gjelder denne kommentaren så har jeg vært inne på samme tanke, men det er nesten så jeg er redd for å finne ut hvem dette egentlig er. Jeg trodde det var kun politiet som kunne spore epostadresser, ihvertfall på lovlig vis?
      Nå håper vi en klageprosess kan føre frem, men hvis vi ser at det ikke går så vil vi ta kontakt med media💜

  2. Hei Vivian. ❤ Håper det blir en god dag for deg og den flotte familien. Som Synne reagerte jeg også på “Christina” .Tror som Synne sier at denne personen muligens kan ha en agenda. Men uansett,du trenger ikke sånne komentarer. Og det med gubben din som vil låse døra😁 Kjenner meg igjen ,menn kan være så direkte. Jeg gruet meg feks så mye til å klage på en vare jeg kjøpt ,”og snill pike” som jeg er så ble jeg uvel ved tanken,men han bare marsjet inn og ordnet opp. . Flinke mannen😊 Flotte bilder 👍

    1. Hei Linda💜 Som mange andre ble jeg også rystet av disse kommentarene, måten mine barn blir skrevet om gjør meg forbanna rett og slett. Jeg tør ikke spekulere på hvem denne personen er eller hvilken agenda hun har, men det skremmer meg at hun drar inn familien min.
      Så godt å høre at du også har en mann som ikke er redd for å si ifra, vi trenger det. Tusen takk for støtte og omtanke Linda, du skal vite at det betyr mye💖

    1. Ja vi har tenkt tanken Andre, men vi har bestemt oss for å gå gjennom klageprosessen først. Dersom vi ser at det ikke når frem så vil media bli kontaktet, vi håper vel egentlig på at det skal løse seg før det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *