En overraskende dag…

Categories Blogg

Jeg har drømt så det holder inatt, og jeg våknet opp både klam og svett. Mareritt har preget denne natten, og jeg aner ikke hvorfor. Det var så ille at jeg var glad når jeg våknet idag og innså at det ikke var virkelig, det sier litt om hvor fæl drømmen var. Jeg har aldri løpt så mye før som jeg gjorde inatt, det er ingen spøk å bli jaktet på.

Da var det godt å komme seg ut av senga idag, og for første gang på lenge ville jeg mer enn gjerne stå opp når assistenten kom inn. Jeg ble enda gladere når jeg oppdaget at solen hadde funnet veien til Breistein, dette måtte bli en perfekt dag. Tulipanene blomstrer som aldri før, og nå er morelltrærne mine full i blomster også. Jeg elsker denne plassen, og jeg nyter synet av hagen min på dager som denne.

Plutselig ringte det på døra her i 10.30 tiden, og vi lurte fælt på hvem det kunne være. Jeg ventet ikke besøk eller hadde noen avtaler, så både jeg og assistenten ble like overrasket. Overraskelsen ble enda større når døren ble åpnet, for der sto en kar som skulle vise seg å bli min redningsmann idag.

For husker dere at jeg skrev om problemene med rullestolen min? Hvordan jeg raste over liten forståelse og empati fra Nav sin side? Jeg hadde jo store planer om å kjøre opp og virkelig dra en scene, men idag ble jeg tatt på senga. For der utenfor døren min sto han, en servicemann fra firmaet som lager disse rullestolene. Denne mannen har jeg hatt besøk av mange ganger før, og han er bare fantastisk. Alltid smilende og blid, og løsningsorientert av de få.

Det nytter tydeligvis å skrive innlegg om problemene, for da skjer det ting. Tenk på hvor mange uker jeg har måtte krangle om en filleting, snakk om å sløse bort krefter. Ja for det var faktisk en bagatell, og problemet ble løst her hjemme på knappe 15 min! Jeg blir ikke ofte målløs men jeg ble det da, men mest av alt ble jeg glad for å endelig få problemet ut av verden. Så tusen takk til deg du herlige mann, hvis du leser dette så vit at du reddet dagen min idag.

Du kan tro jeg var snar med å komme meg ut når han var ferdig, og jeg freste bort til barnehagen lykkelig med tilten i orden. Isak strålte like mye som solen når jeg kom idag, og enda lykkeligere ble han når han kom hjem. For idag var det så varmt at kortebuksa kunne letes frem, han ble så glad at han ba om å bli tatt bilde av. Han mente tydeligvis at denne dagen måtte foreviges, han trodde nesten ikke det var sant.

Så denne mandagen har vært god, jeg føler meg lettere til sinns ikveld. Det må da love bra for natta, og jeg håper på en god drøm inatt….

6 kommentarer

6 thoughts on “En overraskende dag…

  1. Så flott at stolen ble fikset på 1-2-3😁😁Det hjelper å si ifra😁👏hagen din er nydelig Vivian med masse fine blomster🌸🌻på Obs plantemarked hadde de fått inn vakre vinterrøtter i dag og jeg måtte jo handle litt🌺🌼 Hvem vet, kanskje har jeg med et par til deg i morgen😉😘nå kan du lure😅

  2. Mange fine blomster, veldig koselig 🌸🌼🌿🌿 Flotte bilder av deg og Isak 👍😊🌞 Godt at stolen ble fikset på. Håper dagen blir like fin i morgen 😊😎🌞💗

  3. Så koselige bilder og så flott hage 🙂
    Glad du fikk en så fin dag 🙂

    Klem fra meg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *