En overraskelse dukket opp

Categories Blogg

Jeg har sovet like godt i natt også , og jeg tror jeg vet hvorfor. For nå har en engasjert lungelege endret innstillingene på bipap maskinen igjen , og denne gangen tilbake til det jeg opprinnelig brukte. Det var ikke særlig vellykket med disse nye innstillingene , jeg klarte ikke venne meg til de rett og slett. Lufttrykket ble for høyt , og lekkasjene som oppsto fikk det nesten til å rable for meg. Men nå er jeg ihvertfall tilbake til normalen igjen , endelig kan jeg sove godt igjen.

Det har vært nok en rolig dag her i Såtevegen , ja ikke har det hvert vær til å gjøre noe heller. Da var vi mer heldig igår , for selv om det var overskyet så var det lite nedbør. Men idag var det på an igjen , idag har det virkelig bøttet ned ute. Jeg vet om en som ikke er noe særlig begeistret for regn , en firbeint venn nekter plent å gå ut når han kan risikere å bli våt i pelsen. Personlighet har han ihvertfall nok av , og den kommer virkelig frem når det regner ute.

En Ninja passer på mammaen sin

Så vi to har holdt oss innendørs idag , jeg var ikke særlig lysten på å bli våt i pelsen jeg heller. Derfor har formiddagen gått med til Tv titting og blogg , en helt vanlig formiddag for meg rett og slett. Igår måtte jeg le litt for meg selv , for nå skal en gubbe få noe og bryne seg på fremover. På fotball treningen igår ble vi nemlig innkalt til foreldremøte , og jeg så hvordan gubben svettet der han satt på benken. En liten gutt er nå begynt og bli stor , og det tror jeg en far innså der han satt langs sidelinjen.

Jeg derimot må innrømme at jeg frydet meg litt , for jeg tror neppe en svett gubbe vet hva han har i vente. Med god samvittighet sender jeg med glede en svett gubbe på sitt aller første foreldremøte , jeg har nemlig gjort min plikt. Helt siden jeg var 17 har jeg fulgt opp , og nå kan jeg overlevere stafettpinnen videre. Selv om jeg må innrømme at en del av meg syns det er litt vemodig , for det var i motsetning til en svett gubbe en glede for meg og få stille opp på slike ting.

Men takket være en av dere lesere fikk jeg noe å glede meg over idag også , og mens en svett gubbe gikk på sitt første foreldremøte kunne jeg overraske en liten gutt . For idag ble en pakke hentet på posten , en gave som varmet mer enn tusen ord. Jeg blir like rørt hver gang det dukker opp uventede gaver i postkassen , gaver som blir sendt fra hjertet. Fremmede mennesker som tar seg bry med å sende oppmerksomheter , det er nestekjærlighet det. Og idag kom det nok en pakke , en fullstappet eske med gaver til både mor og sønn.

Jeg ble nærmest sjokkskadet når jeg så hvordan en liten gutt dro ut den ene gaven etter den andre , den esken ble jo aldri tom! Genser , ballonger , skrivebok , penal , penger , sprettball , lyslenke , kubbelys og masse godteri fikk en liten gutt til å juble , og jeg ble igjen sittende med tårer i øynene. Tenk så heldig vi er , jeg har ikke ord nok for hvor mye dere betyr for oss alle. En liten gutt vokser opp med en nestekjærlighet så stor , og det er takket være dere. Så tusen takk kjære Tove , du gjorde denne torsdagen perfekt for mor og sønn 💖…

De kuleste ballongene ever!
0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *