En oppklaring…

Categories Blogg

Jeg la jo ut dette bildet i går kveld der jeg lurte hvilke farger dere så.

Først av alt, takk til dere som engasjerte dere.

Det er ingen fasit svar på denne oppgaven, men en artig måte og teste oppfatninger på.

Jeg syns det er så fascinerende at det er mulig å oppfatte så forskjellig over en og samme gjenstand.

Det setter ting litt i perspektiv synes jeg.

Vi er så ulike som mennesker, vi har alle forskjellige oppfatninger av livet.

Noen ganger kan vi møte noen som har de samme oppfatningene som oss.

Mens andre ganger har vi totalt ulik oppfatning.

Men vi er alle enige om det samme, vi har kun dette livet.

I dette tilfellet kan vi være enige om en ting, det er bilde av en sko.

Jeg håper ihvertfall dere ser en sko, ikke skriv til meg hvis dere ser noe annet 😂

Men fargeoppfatningene kan være forskjellig

og her kommer en oppklaring :

Hvis HØYRE hjernehalvdel er dominerende, vil du se rosa og hvitt.
….Hvis VENSTRE hjernehalvdel er dominerende, vil du se grønt og grått.
Test dine kjære. Veldig interessant!

 Venstre hjernehalvdel er: analytisk, numerisk, logisk, vitenskapelig, systematisk.

 Høyre hjernehalvdel: handler om kreativitet, musikk, kunst, underbevisste sinn, multitasking ferdigheter, syntetisk tenking.

Så til dere som ser andre farger enn det som er oppgitt, veeeeel, kanskje har dere en hjernedel ekstra? Ikke vet jeg 😂🙄🤣

Kan dere gjette hvilken halvdel jeg hører til???

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *