En nydelig søndag…

Categories Blogg

Jeg merket det allerede i natt, det var væromslag i lufta.
Det er ikke ofte jeg våkner opp om natta av at jeg fryser, men det var akkurat det jeg gjorde i natt. Jeg måtte be nattevakten om å hive på meg et ekstra pledd, og det var da jeg skjønte at denne søndagen ville bli fin.

Det var rene skjære påskestemningen ute når jeg sto opp, øya på andre siden av fjorden her badet i sol. Vi derimot lå på skyggesiden, det var vel det eneste forrige huseier ikke opplyste om før vi kjøpte huset her.
Sol om vinteren har vi ikke, vi er faktisk uten sol i hele tre måneder.

Enda godt jeg har bodd i Finnmark i noen år, der ble jeg vant med å være uten sol på vinterhalvåret. På mange måter føler jeg at jeg har fått med meg en bit fra Finnmark hit, vi flyttet til et sted hvor solen ikke når frem.
Det eneste vi manglet i dag var snø, det hadde vært helt perfekt.

Det eneste jeg var sikker på i dag var at jeg måtte komme meg ut, det har blitt altfor mye innesitting i det siste.
Dessuten har en skolegutt altfor mye energi som må ut, og da kan man ikke sitte inne hele dagen.

Så idag var det bare å kle godt på seg, for når man fryser allerede før man har kommet seg ut så skjønner man at det er kaldt ute.
Far og sønn hadde planene klare, i dag skulle det skiftes dekk på bilen til mor. Det var på tide nå, for idag våknet vi opp til frost på bakken.

Selv med tre lag med klær på merket jeg godt kulden med engang jeg kom ut, og for meg som kun sitter stille i rullestolen er det nesten umulig å holde seg varm. Jeg tror jeg må invistere i noen saueskinn som jeg kan ha under meg, og det må jeg gjøre fort.

Det var når jeg var ute i dag at jeg kom på den pelskåpa som jeg var så heldig og få av en kollega for en stund siden, men siden armene mine er så stive så får jeg ikke den på meg. Kanskje jeg kan få noen til å sy den om, lage en vinterpose som jeg kan ha over meg?

Selv om det ble en kort tur ut i dag så var det utrolig deilig å komme seg ut litt, og det beste av alt var å komme inn igjen til peisvarme.
Nå skal kvelden nytes fremfor TVen, gubben er allerede i gang med å tenne stearinlys. Det blir en spennende uke vi går inn i nå, for nå nærmer det seg fristen for at kommunen må svare for seg…

18 kommentarer

18 thoughts on “En nydelig søndag…

  1. Åhh, så nydelige utebilder 😊🥰 Håper noen kan sy om pelsen, kjekt med pels i kulda🥰🤩❤️🧡

  2. Altså, jeg kan ikke sy. Men kanskje du får noe som minner om pelsjakke om du spretter av ermene, setter inn trykknapper på både armer og “bol”? Så kan du ta på ermene separat, men likevel ser det ut som en jakke? Blir nok litt kuldetap slik, så ikke sikkert det vil funke i praksis. Nydelig dag hos dere! Er så fint med stabilt kaldt vær på Vestlandet, mye bedre enn slaps og kuling. Litt dumt uten vintersol, men så har dere gode minner fra tiden i Finnmark da ❤

    1. Det var en lur ide Line, jeg må få noen til å se på den. Jeg har ikke peiling på dette området, alt jeg kan innen sying stopper ved knappefesting.
      Vi kan heldigvis kjøre til sola da, og så lenge det er kaldt og fint så er jeg fornøyd 💓

  3. Veldig flotte naturbilder.<3 Ja, kanskje du skulle gjøre alvor av å sy om pelsen. Ingen dum ide` det. Kan tenke meg at det blir noe kjølig for din del å sitte i rullestolen uten mulighet for å røre på seg.
    Flott at du har kjennskap til den nord-norske mørketiden siden dere bor slik til at dere ikke ser sola på ganske så lenge.;) Du fikk vel også sett nordlyset i din tid nordaførr? Jeg savner nordlyset veldig!! Nyyyydelig! 🙂 <3<3

    1. Åååå som jeg savner nordlyset, Finnmark er magisk på denne tiden 😍Jeg har en drøm om å få oppleve en vinter til der oppe, men må nok innse at det blir for vanskelig💓

      1. Forstår godt ditt ønske om å oppleve vinter i nord igjen, men du vet….Minnene forsvinner aldri.<3 De har du i hjertet ditt for alltid. Klem.

  4. Nydelige bilder! Jeg var også ute og kjørte litt i dag, el-scooter. Med pledd. Har bestilt “kjørepose”. Vet ikke om det er aktuelt for deg også? Sola er livgivenda, ja. Synd den er bortehos deg en stund nå, men da er det fint å glede seg til den er tilbake. 🙂

    1. Kjørepose kjøpte jeg i fjor og den er jeg veldig fornøyd med, men jeg trenger noe varmere som jeg kan ha inni. Vi får heller kjøre til sola, og det er alltid stor stas når den kommer tilbake😍

  5. Få noen til å sy om den pelsen – kan dessverre ikke hjelpe med det. Men tenker en slags ponsjo hvor ermene blir integrert i sidene på kåpa – vanskelig å forklare, men har noe lignende selv. Håper du får noen til å fikse den på en eller annen måte 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *