En luftetur av de sjeldne…

Categories Blogg

Ja da var dagen her , en dag jeg har ventet på i to år nå.
Magen slår kollbøtte og huden er klam , og ved min side sitter gubben å rister på hodet.
Kjerringa er gal , og nå venter det en reprise på galskap.
Klokken 08.00 ble jeg dratt opp av senga , neste stoppested er Voss!

 

Noen av dere har nok skjønt det allerede , dagens begivenhet blir en luftetur av de sjeldne.
Igjen skal jeg opp under himmelen blå , igjen skal jeg fly som en fugl.
En tilpasset rullestol står og venter på meg , med en fargerik skjerm bak.
Nervene er i høyspenn , for i dag skal jeg igjen få fly paragliding!!!

 

Jeg er enda mer nervøs denne gangen , ja for nå vet jeg hva jeg går til.
Forrige tur sitter enda i kroppen , jeg har aldri vært så redd som jeg var da.
Men til tross for at redselen var stor så var en annen følelse større , frihetsfølelsen jeg følte på fylte hele meg.
Og i dag skal jeg få føle på den igjen , jeg skal få et kjærkomment avbrekk fra sykdom og sorg.

 

“Ja faller du ned er du ihvertfall fin på håret” sa gubben til meg i går kveld , selv om han spiller tøff så kan jeg se at også han er nervøs.
Denne gangen er vi faktisk dobbelt nervøs , for denne gangen er det ikke bare meg som skal i luften.
Når jeg har landet så står en annen jente klar , min datter skal prøve for første gang.

 

Så idag må dere krysse fingrene for oss begge , vi trenger hellet på vår side i dag.
Det føles helt uvirkelig ut , jeg kan nesten ikke skjønne at Voss paragliding klubb klarte å ordne dette på så kort varsel.
Nå håper jeg bare min forrige paragliding instruktør har gitt god opplæring til de andre , for det er helt utrolig at en tynn skjermduk kan løfte en hel rullestol.
Men i dag skal det altså skje , en luftetur på 2000 meter rett opp venter….

Sist gang var i 2019

13 kommentarer

13 thoughts on “En luftetur av de sjeldne…

  1. Du er mere enn tøff, du er super, duper tøff, din datter også 🤩👍 Spent på å høre hvordan det går.. Lykke til, heier!!! 😃🤗🥰

  2. Du er virkelig tøff og modig. Jeg hadde ikke turt ljenner jeg ,selv om jeg er funksjonsfrisk. Så dette går nok bra for både mor og datter. Men det er jo greit å vite at du er så fin på håret som mannen fin sier, høres ut som en skøyer han gubben din 🤔. Bra man kan være humorristisk selvom det er som det er. Lykke til krysser alt dom kan krysses for at dette skal gå bra med dere begge.

  3. Jeg venter spent på hvordan dere to hadde det på LUFTETUREN😍😍
    TØFFE DAMER MÅ.JEG.SI🎈🎈👏👏👏👏👏👏👏👏😎😎😎😎

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *