En livlig søndag

Categories Blogg

Ja så fikk jeg rett igjen , og det ble bekreftet i går når jeg skulle legge meg. Gubben studerte bipap maskinen og slangen igår uten å finne noe , men han glemte en viktig ting. For når jeg prøvde å hinte om at han måtte sjekke masken også så vendte han som vanlig det døve øret til , og det fikk jeg svi for igår. Masken ble som vanlig tatt på , samme prosedyre hver eneste kveld. Men det samme problemet dukket opp , en forferdelig lyd kom fra masken og igjen var det i ferd med å blåse opp til full storm i ansiktet på meg.

Det var først når jeg sa hvor lyden kom fra at vi oppdaget problemet , gummien hadde revnet fra selve masken. Det problemet kunne ikke vi løse , her kom gubben til kort. Hadde han bare sjekket litt tidligere på dagen så hadde vi muligens kunne ordnet en ny , men nå var det for sent til å være etterpåklok. Så det ble nok en natt uten maske , og jeg liker det ikke. Jeg har så mange pustestopp i løpet av natten , så jeg er avhengig av den masken for å få en god natts søvn.

Heldigvis kom en lungelege til unnsetning idag og , og heldigvis bor han i gangavstand til sykehuset. Så det var bare en telefon samtale som skulle til , gubben kunne kjøre opp på sykehuset på en søndag og hente ut en ny maske. Alt takket være min fantastiske lungelege , han har virkelig skjønt hva medmenneskelighet betyr. Så i kveld kan jeg legge meg i visshet om at alt er i orden , da slapper jeg mer av.

Denne søndagen har vært så livlig at jeg pådro meg hodepine , huset har vært fylt med liv. En liten gutt har vært i hundre i hele dag , jeg har en mistanke om at en litt sen kveld påvirker energinivået. Herlighet så gøy vi hadde det igår , så gøy at en liten gutt var klar for å fortsette festen idag. Men det var ikke mor helt klar for , og idag følte jeg meg takknemlig for at de er mange søsken. Så i dag har storesøster holdt lillebror engasjert med baking , og to storebrødre har stått for tull og tøys.

“Det regner jo ute”

Men selv de klarer ikke holde tritt med en liten gutt , og det gikk ikke lang tid før det måtte avlastning til. Da er det godt med to nabobarn i nærheten , så til slutt for en liten gutt ut døren her. Det tok derimot ikke lang tid før de kom tilbake , jeg har en mistanke om at bollelukten nådde små neser. Så igjen ble huset fylt med liv , tre små koste seg gløgg i hjel.

Det var ikke før klokken ble 18.00 at roen senket seg , barnetv har den effekten. Nå er en liten turbo pakket godt inn under dyna , og nå kan to slitne foreldre endelig nyte en rolig stund. Jeg tror faktisk det blir tidlig kveld , for det kommer en dag i morgen også…

2 kommentarer

2 thoughts on “En livlig søndag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *