En livlig lørdag

Categories Blogg

Ja i dag våknet jeg til fullt liv i huset , det var nesten så jeg lurte på om jeg var havnet i en annen dimensjon. Men i dag hadde tydeligvis gubben bestemt seg , nå skulle alt gjøres ferdig en gang for alle. Det var likevel ikke den eneste overraskelsen jeg våknet til , for plutselig sto en liten gutt ved sengekanten min. Hamringen og sagingen fra gangen ga en liten gutt en mulighet til å snike seg ubemerket inn på rommet mitt , en mor hoppet litt i sengen ved synet av en liten gutt. Med hendene bak på ryggen sto han der , han skulle gi mammaen sin enda en overraskelse.

En overraskelse han hadde glemt å gi meg igår , for en tegning var ikke alt han hadde med seg fra barnehagen. Nå er jeg en av de mødrene som har tatt vare på alt ungene har laget i barnehagen , vel og merke har noen tegninger forsvunnet gjennom årenes løp , men jeg har en hel eske med selvlaget jule og påskepynt. Men det en liten gutt hadde bak ryggen skilte seg ut fra alt jeg har fått opp igjennom årene , når en liten gutt omsider tok den frem fikk jeg tårer i øynene. For denne påskepynten var nydelig , det er ingen tvil om at de er kreativ i barnehagen.

Så det første jeg gjorde i dag etter at jeg hadde stått opp var å henge denne nydelige kreasjonen opp , og den skulle selvfølgelig henge i min lille stue. En liten gutt var så stolt når vi hang overraskelsen hans opp , men mor var enda stoltere. Nå gleder jeg meg bare til gangen er ferdig i løpet av morgendagen , for nå skal det pyntes til påske.

Idag ble hele familien satt i arbeid , gubben sendte alle ut med en gang de sto opp. For i dag skulle inngangspartiet shines , og alt av gammel material skulle kjøres på dynga.Jeg var den eneste som slapp unna , uansett var det lite jeg kunne bidra med. Så mens jeg satt og så på fire bryllup og en gravferd så fylte resten av familien opp bilen med skrot og satte kursen mot søppelplassen.

Listingen er påbegynt

Det var så deilig og bare sitte for meg selv og se på film , det er faktisk lenge siden jeg har gjort. Faktisk rakk jeg og se hele filmen før de kom tilbake , og da var det tydeligvis min tur til å bidra. Min datter hadde nemlig spylt hele uteplassen , så nå kunne vi endelig sette de nye hagemøblene på plass. Jeg kan kanskje ikke bidra med så mye , men det er en ting jeg er blitt jækla god på i løpet av disse fem årene.

Hva er det du holder på med??

Så der satt jeg og kommanderte gubben rundt , “litt til venstre , lenger bak med stolen , litt mer på skrå takk” , det var en som pustet lettet ut når vi var ferdig. Men den som var mest fornøyd var meg , det ble såååå fint med inngangspartiet. Nå må vi bare få orden inne også så kan vi også ta påskeferie , og gjett om vi gleder oss til det. Så nå skal mor igjen bestille pizza til gjengen , det fortjener de virkelig idag….

4 kommentarer

4 thoughts on “En livlig lørdag

  1. Grattis med nye utemøbler, ble veldig koselig, fine lykter på bordet 🌼❤️ God påske 🐥☀️🐤🐣🐣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *