En liten gutt…

Categories Blogg, Dikt 🌻

En liten gutt står fremfor meg 

Med øyne blå som havet

Roser i kinn

Som en engel sendt fra oven

 

En liten gutt står fremfor meg 

Spørsmålene er mange 

Nysgjerrigheten er stor

Men hos mor og far skal du finne, finne svar på det meste

 

En liten gutt står fremfor meg

En uskyldig liten tass

Men hvem har tatt den siste biten med sjokolade 

Rister på sitt hode, med sjokolade rundt sin munn

 

En liten gutt står fremfor meg 

Han søker mors kjærlighet nå

Hviler sitt trette hode i hennes fang

Han er trygg i en armkrok så varm

 

En liten gutt står fremfor meg 

Ild kommer ut av hans munn

Raseriet er stort

Han slåss med indre demoner om rett og galt

 

En liten gutt står fremfor meg 

Snart er du stor

Men mamma vil alltid følge deg

Stolt over alt du har fått til 

 

En liten gutt står fremfor meg 

En liten kar som er trett

Hvil ditt lille hode mens du på stjernehimmelen ser

Du finner meg der oppe, høyt der oppe, der englene bor….

 

 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “En liten gutt…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *