En lang prosess

Categories Blogg

En dag av gangen , en leveregel jeg har fulgt i fem år.

For når alt forsvinner under deg så er det alt du har igjen , du må lære og leve på ny.

Men det er ikke enkelt , det er enklere sagt enn gjort.

Leve i nuet er ikke noe man lærer over natta , det er en lang prosess for både hode og sinn.

 

Det var det første jeg merket når jeg ble syk , kroppen ble dårligere men hode hang ikke med.

Prosessen gikk så alt for fort , hode klarte ikke omstille seg før en ny kroppsdel sviktet.

Fokusere på nuet ble umulig , for hjernen drev fortsatt på med fortrengning.

Den var fortsatt i en forsvars mekanisme , hode føltes adskilt fra min egen kropp.

 

Hver eneste gang en ny kroppsdel begynte å svikte skjedde det , hode måtte omstilles på ny.

Jeg rakk ikke omstille meg før en ny komplikasjon dukket opp , kroppen levde sitt eget liv.

Mitt fokus burde vært i nuet , men en kamp for overlevelse var nå i gang.

Hode hadde mer enn nok med å prøve å forstå , signalene fra kroppen nådde ikke frem.

 

På mange måter tror jeg det er en av grunnene til at nå har klart det , klart å finne en ny vei.

Jeg ville nemlig ikke høre etter , nektet å lytte til egen kropp.

For kroppen kunne jeg ikke gjøre noe med , den levde sitt eget liv.

Det var hode jeg måtte fokusere på , jeg måtte gi meg selv tid.

 

Tid til å omstille meg , tid til å finne en ny vei.

En ny vei ut av mørket , en ny vei som bare var min.

Kampen for overlevelse var igang , og det var mitt liv som nå sto på spill.

Jeg måtte lære meg og leve i nuet , en prosess som fortsatt pågår…

 

8 kommentarer

8 thoughts on “En lang prosess

  1. Vi er mange som følger deg i kampen, uten å kunne gjøre så mye for deg. Vil at du skal vite at jeg liker å lese dine tekster og jeg skulle vært flinkere til å gi respons når jeg er innom siden din (daglig).
    Ønsker deg og dine en fin helg ! <3

  2. Det er utfordrende å leve i nuet. De utfordringene du beskriver, hvor kroppsdeler gradvis ikke fungerer, er vanskelig for oss å sette oss inn i. Jeg har måttet begynne å ta dag for dag, og ikke langtidsplanlegge noe særlig. I august fikk jeg vite at jeg har en alvorlig grad av osteoporose / beinskjørhet. Endelig fikk jeg vite hvorfor jeg sliter med ryggsmerter. Nå kan jeg få brudd i ryggen av et nys. Nå er jeg glad for hver dag jeg klarer å gå på jobb. Livet har sine fasetter 💕ønsker deg og dine en flott helg 💜

    1. Ja livet er beintøft Trude , trist å høre om dine utfordringer. Men glad for å høre at du fortsatt klarer , og som du sier , vi får være takknemlig for de små ting vi fortsatt har 💜Riktig god helg til deg og💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *