En herlig dag…

Categories Blogg

Nå sitter jeg her på en hytte i Austrheim fremfor peisen. I bakgrunnen høres vakker musikk fra lydanlegget, og utsikten er formidabel med en vakker skjærgård. Jeg er alene, det er stille, og jeg nyter hvert sekund. Det var nesten som å komme hjem til mitt eget paradis, sjølukten som fyller opp lungene, og hav så langt øyet kan se.

For en plass. For en utsikt, og for et vertskap. Vi ankom til sol og et hav som glitret, og ble vist inn til duk og dekket bord. Et annet nabopar er også med, rett og slett bare utrolig koselig. Nå gikk de andre på tur, og da fikk jeg en stille stund for meg selv noe som var balsam for sjelen i dag. Isak er helt i hundre, og har virkelig havnet i sitt rette element.

Til middag fikk vi servert sosekjøtt, noe som var helt nydelig. Det er altfor lenge siden jeg har fått det servert så dette var en ren nytelse for ganen. Det var tydelig at vertskapet hadde noen lurerier på gang her etter middag, for plutselig ble en liten gutt veldig ivrig på å vise noe til mammaen. Bildene under sier noe om hvor gøy vi har hatt det.

Jeg er Kaptein Sabeltann, se hvor skummel jeg er!

 

Mamma må jo også ha

 

Mamma ble nå litt rar

 

Nei for en fantastisk dag dette har vært, denne dagen trengte jeg virkelig. Alt jeg føler på nå er ro. En deilig følelse av fred har lagt seg over min kropp, og jeg føler meg helt avslappet. Jeg tror rett og slett jeg lar bildene tale for seg i dag, og ønsker dere en fortsatt god helg. For jeg må nyte stillheten litt til…

Vi var så heldig å få med oss kake til besøket i dag. For plutselig sto det et familiemedlem på døra hos oss hjemme rett før vi skulle dra, med en nydelig kake som falt i smak hos oss alle. 

Mesteparten av bildene er tatt av Elling Føyen,Trond Reigstad og min mann 

Tusen takk for oss 💜

Topp  20  Inspirerende  Mammabloggere

2 kommentarer

2 thoughts on “En herlig dag…

  1. Kjære Vivian.

    Tusen takk for at du og dine ville komme og besøke oss i hytten. Det var veldig kjekt å få treffe deg – omsider. Denne middagen var en takk-for-dugnadsinnsatsen som din snille mann har hjulpet oss med, og for at du har latt oss få låne din mann til arbeidet med å utvide gårdsplassen hjemme hos oss. Og så setter vi stor pris på at vi også har fått gleden av å bli kjent med Isak – verdens beste kaptein Sabeltann, og verdens mest sjarmerende gravemaskinfører…. sammen med sin far!

    Det var kjekt å lese at du hadde det fint i hytten, og at det ble en god dag for deg. Samtidig er det veldig sterkt å lese alle de andre blogginnleggene dine. Vi har stor medfølelse, og kjenner samtidig på en fortvilelse. Men er også storlig imponert over din evne til å skrive og sette ord på dine tanker, opplevelser og følelser. Fortsett med det!

    Med takknemlig hilsen fra
    Laila og Elling.

    1. Tusen takk til dere begge 💜Det ble virkelig en fin dag sammen med dere alle, en dag jeg tar med meg videre. Så takknemlig for at jeg har blitt kjent med dere, og takk for en fin stund 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *