En god fredag…

Categories Blogg

Jeg ble faktisk litt irritert på gubben i dag når jeg våknet , for han hadde ikke klart å holde munnen sin lukket. Vi pratet nemlig så vidt om dagen i dag i går kveld , gubben lurte på om jeg kunne hente en liten gutt i barnehagen. Men siden jeg ikke visste om jeg fikk noen reaksjoner på vaksinen så ville jeg se det litt an , og jeg ville ikke gi en liten gutt falske forhåpninger. Men det første jeg våknet opp til idag var en hoppende glad gutt , og et spørsmål tydet på at noen ikke hadde klart å holde avtalen med å vente.

“Er det sant mamma?? Kommer du og henter meg i dag?”  
Jeg hadde ikke rukket å våkne skikkelig før jeg fikk kniven på strupen , og når jeg så de bedende øynene på en liten gutt så klarte jeg ikke si nei. Heldigvis kjente jeg at formen var den samme , og når jeg så at solen var i ferd med å bryte seg gjennom skydekket så var det bare å begynne med planlegging av dagen. Jeg visste at assistenten bare jobbet til fire , så dersom jeg skulle rekke å hente en liten gutt så måtte vi gjøre det litt tidligere enn normalt.

Det var ikke før assistenten kom på jobb at jeg kjente det , i det øyeblikket hun tok meg i armen så gikk pusten ut av meg. Ja jeg hadde hørt fra andre som hadde tatt vaksinen at jeg kunne få litt vondt i armen , men det var først idag at jeg virkelig fikk kjenne på det. Helt ubevisst knep hun til rundt overarmen min når hun skulle ta meg opp , og jeg hylte til innvendig. For som vanlig kom det ingen lyd ut , helt rolig forklarte jeg at hun måtte holde seg unna armen min så mye som mulig.

Jeg ble så glad når jeg endelig kom ut i stuen at jeg glemte av den vonde armen , for igjen kunne jeg stå opp til en skyfri himmel. Vi har virkelig vært heldig med været denne uken , og det ser ut som det skal vare hele helgen også. Jeg var fristet til å kjøre ut med engang , men siden jeg skulle hente en liten gutt måtte vi få unna en del ting først.

Etter noen timer med blogg , mail korrespondanse og husarbeid fikk jeg nok , nå ville jeg ut i solen. Men det var når jeg kom ut at jeg igjen ble irritert , så irritert at dersom jeg hadde vært frisk så hadde funnet frem hagla. Alle tulipan løkene mine var gravd opp , og de som hadde såvidt begynt å spire var spist opp. Den forbannede Hjorten!! Aldri har en hjortekjøtt middag fristet mer enn akkurat i det øyeblikket. Jeg har prøvd ulike råd for å holde dem borte , men det har ikke vært særlig vellykket kan du si. Står det noe i HMS avtalen om å utruste nattevakten med gevær? Eller få de til å sitte på trappa hele natta?

Jeg fikk ikke tid til å sjekke det før assistenten kom ut og sa at tiden var der , kanskje like greit at jeg ikke ble sittende og spinne videre på akkurat den ideen. Simba ble selvfølgelig med på tur , han er blitt en flink turkamerat. Han gikk bak meg hele veien til barnehagen , han måtte jo forsikre seg om at alt var trygt. Men når vi nærmet oss barnehagen og han hørte lyden av barn så løp han avgårde , det var som om han forsto hva vi skulle.

På avstand la jeg merke til at det sto mange barn ved gjerdet og kikket i den retningen vi kom , det viste seg at en liten gutt hadde oppdaget oss på lang avstand.
” MAAAMMAA her er jeg ” ropte han når vi nærmet oss , og ved siden av han sto alle barna og ventet på oss. For en velkomstkomite , og for en liten firbeint tass var det som å gå inn himmelporten. Alle barna flokket seg rundt oss , alle ville klappe en liten valp. Vi lot en liten gutt holde hunden mens vi sto litt på avstand , men rullestolen var minst like interessant for noen små.

Det ble en fin tur hjem i solen , og som alltid hadde en liten gutt mye på hjertet. Det var både troll og vampyrer inne i skogen , så mor måtte kjøre fort forbi. Dessuten måtte jo en liten gutt hjem for å sjekke postkassen sin , godterifeen kommer nemlig alltid på fredager.
Så at det har vært en god dag er det ingen tvil om , og nå er det helg også. Det eneste som fortsatt irriterer meg er den he#v#t#s Hjorten , jeg er faktisk fristet til å ligge ute i natt. Det er enten meg eller nattevakten , jeg har enda ikke funnet noe i HMS avtalen om gæver eller utendørs natteordning , så da går det vel greit da???

 

5 kommentarer

5 thoughts on “En god fredag…

  1. Å ha en nattevakt ute med rifle bør være innafor. Jeg går ut fra at det er snakk om åpen nattevakt? For sovende nattevakter med rifle høres ikke trygt ut…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *