En glad gutt 💜

Categories Blogg

Det ble en fin ettermiddag i går. Takk og lov for naboen og gode venninner, de klarer å gjøre selv den gråeste dag om til latter og glede. Isak er virkelig heldig som har to lekekamerater to hus bortenfor, og vi er heldig som har fått venner for livet i dette nabolaget. 

Det gjør ettermiddagene litt lettere, når man bare kan spasere bort til naboen og slå av en hyggelig prat, mens barna slår seg løs i fri utfoldelse med lek og moro. Det var så varmt igår at jeg måtte bare ut en tur. Innendørs var det ikke værende, luften sto nærmest stille og svetten piplet. Da var det godt å komme seg ut litt, få litt vind i håret og luft på kroppen. 

Ekstra hyggelig var det at en god venninne av meg også kom innom en tur. Hun har i lengre tid nå, holdt på å strikke genser til Isak. Og det er ikke hvilken som helst genser, gutten hadde nemlig ønskelisten klar, det måtte bli en fotballgenser. Men det stoppet ikke der, for genseren måtte ha bestemte farger, nemlig svart og orange! Det er nemlig fargene til fotball laget som storesøster spiller på. Heia Åsane sier jeg bare…

Var den ikke bare dritfin, jeg er ihvertfall mektig imponert! Gutten ble storfornøyd, og hadde gliset kunne, så hadde det gått hele veien rundt. Som om ikke det var nok, så fikk han både Tshorte og shorts, og sist men ikke minst, caps! 

Med andre ord, det var en strålende fornøyd liten gutt som gikk og la seg igår, og når han avsluttet kvelden med å plutselig si, “jeg elsker deg mamma”, ja da var dagen fullkommen for meg også 💜 Det passet  faktisk bra med regn i dag, for da kunne genseren brukes. For det har virkelig bøttet ned i natt, og med kråkene i tillegg så har det blitt lite søvn i natt.

I dag ble rullestolen min også hentet. Fotbrettet måtte igjen inn til en justering. Men nå begynner jeg å få litt panikk, for jeg ga ettertrykkelig beskjed om at jeg måtte få den igjen idag siden jeg skal på Haukeland i morgen. Det ble sagt klokken tre, men den er enda ikke kommet. Så nå sitter jeg bare og tvinner tomler (igjen, et dårlig ordspill), og bare venter. 

Siden det bøtter ned ute, så blir det innendørs aktiviteter i dag. Men det gjør ingenting, vi har nok av ting og aktivisere oss med, og kjenner jeg Isak rett, så blir det vel en tur med den “Sorte dame” i løpet av kvelden…

Ha en strålende dag…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *