En film dere bare må se

Categories Blogg

Noen ganger må jeg bare sette på en komedie, og det måtte jeg bare igår.
Jeg ble nemlig så rystet når jeg så Taliban ombord i et privatfly betalt av oss skattebetalere, det var som om Regjeringen viste fingen til Norges befolkning.
Jeg ble så rasende at jeg freste i godstolen, dette var enda et lavmål fra regjeringen sin side.

 

Hva er det egentlig de tenker med? Glisene til Taliban lederne sa sitt.
Endelig har de klart det, endelig får de anerkjennelse.
Det var ikke bare gubben som spydde ut gloser i går, kjerringa i godstolen fant opp nye gloser under nyhetssendingen.
Så det sa seg selv at jeg måtte gjøre noe, med et skyhøyt blodtrykk begynte jeg jakten på en god film.

 

Det var da jeg kom over den, den lyste imot meg som et blinkende juletre på julekvelden.
Queen Bees på Viaplay må dere bare se, for en herlig film!
Det handler om en dame som ikke vil flytte på pleiehjem, men som blir tvunget til et opphold når kjøkkenet brenner ned.
Gubben var som vanlig negativ, men siden han fikk bestemme film dagen før så var det min tur nå.

 

Nå må jeg innrømme at jeg er blitt ganske så lettrørt med alderen, så det endte opp med at jeg lo og gråt gjennom hele filmen.
Til og med gubben lo, og bare det sier sitt. Filmen hadde en fin lun humør, akkurat det jeg trengte på en søndagskveld.
Nå tror jeg at jeg skal holde meg unna nyhetssendinger litt fremover, jeg tror ikke blodpumpa mi tåler flere skandaler…

23 kommentarer

23 thoughts on “En film dere bare må se

  1. Jeg ser sjelden på nyhetene og viste ikke hva som foregår. Bryker TVen til filmer. Jeg har ikke viaplay da. Kun Disney og netflix:)

  2. Jeg ser litt anderledes på besøket av taliban.
    Det er lov å tenke på folket som bor i Afghanistan og hvordan de har det. Kvinnene der har i mange år nå fått leve litt som oss. Nå har de det helt forferdelig og i tillegg mangler de fleste som bor i landet det meste av mat og andre nødvendigheter.
    Besøket gjelder ikke anerkjendelse av taliban, men mulig hjelp til folket i landet.
    Jeg er stolt over Norge som har fått dette til.

    1. Nå tuller du fælt, det er jo Taliban som er årsaken til dette du skriver, de må vekk! Man gir ikke belønning til terrorister som henger folk på torget!!

    2. Men hvorfor må vi belønne en terrorist gruppe med privatfly? Jeg er helt for å hjelpe folket, men det finnes da virkelig andre måter å løse det på. De har jo tydeligvis penger nok, så da kan de vel sørge for sin egen reiserute.

  3. Ja noen ganger så er det greit å sette på en komedie. Enig med deg ang dette med privatflyet, hva med å bruke skattepengene på flere intensivplasser som det klages på at det ikke er nok av? Bare en tanke. Jeg skal sjekke ut den filmen, trenger en komedie nå for tiden, lei av action hehe.❤

    1. Der traff du spikeren spot on Lene , her lider folk i et av verdens rikeste land men hva gjør våre folkevalgte? Jo de bruker VÅRE penger på å frakte en terrorist gruppe inn i landet. Jeg må bare slutte å se nyheter🙄

  4. Kjenne æ får pusteproblema bare æ tenke på det. Måtte nesten få førstehjelp da overskriftafra VG om summen på det privatflye lyste mot mæ…
    Takk for filmtips, så ut som en film som passe mæ.
    Æ og mi datter e veldig gla i Disney filma. Og nu har ho i flere daga snakka om Encanto på Disney+, så måtte se den i dag. En veldig koselig film. Æ anbefale den hvis man like Disney animasjon.

    1. Ja samme her Linda , det var nummeret før jeg la meg frivillig inn på sykehus🙄
      Den filmen skal jeg sjekke ut , kanskje jeg og min datter kan se den 💓

  5. Hoppa litt i stolen jeg også, men så leste jeg meg opp på saken: Det handler ikke om norsk anerkjennelse av Taliban. Det handlet om at Norge er møtested for lederne fra mange land. Om vi ikke liker det det, så er det faktisk Taliban som styrer i Afghanistan. Krig hjelper lite, så håpet et at samtaler, og press på Taliban utenfra, skal overtale dem til et regime hvor det blir bedre å leve, og hvor kvinner og barn skal ha større rettigheter.

  6. Har ingen problem med å skjønne det absurde med å invitere terrorister til Norge i privatfly. Galskap var min første tanke var min første tanke.

    Så har det seg slik at noen av mine gode naboer er flyktninger fra Afghanistan.
    Vi tok en kaffe og snakket om saken, jeg leste meg opp og skjønte hvorfor de ble veldig glade for at verdenssamfunnet vil ha en dialog med terroristene. De øyner håp for sine slektninger og venner som står foran en enorm humanitær sultkatastrofe. 1 million barn står i fare for å dø.

    Det er ikke snakk om at Taliban er på et offisielt besøk i Norge, men at det er møter i Norge der Taliban deltar, en vesentlig forskjell. Bakteppet er enorm nød i Afghanistan. Dersom man kan bidra til å redde hundretusener av afghanere fra å dø av sult, så er syv millioner en liten pris å betale.

    Kvinneaktivisten Jamila Afgahni, som selv måtte flykte fra Kabul da den ekstreme gruppen tok makten er blant flere afghanere som deltar på dialogmøte.

    Hun sier at representantene for det afghanske sivilsamfunnet som deltar, er takknemlig til Norge for at de arrangerer konferansen, Hun beskriver som at “isen er brutt og prosessen har begynt”.

    Akkurat nå finnes det ikke noe alternativ med samarbeid og dialog med de som styrer i Afghanistan, Taliban.

    Vender vi sivilsamfunnet ryggen står IS klar til å overta makten i landet. Det vil bli uendelige lidelser og død og en enorm flyktningstrøm til vesten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *