En “festlig” dag…

Categories Blogg

Det var det med å holde hviledagen hellig da, det har ikke fungert så bra her i huset idag. For det var ikke måte på hvor mye utstyr vi fikk med oss fra sykehuset, og idag begynte arbeidet med å lage plass til alt sammen. Det er jo ikke nødvendig at huset ser ut som et minisykehus selv om det er det. Gubben skrudde kommode i hele går, og idag har klesskapet mitt blitt omgjort til et lager.

Selv med en ny kommode så var ikke det nok, gubben må nok flytte opp klærne sine, vi trenger mer oppbevaring. Så nå har vi vært i full sving alle mann i dag, det har ikke manglet på arbeidsoppgaver akkurat. Det verste var imidlertid når assistenten oppdaget at lunsjen hennes var forsvunnet. Hun hadde nemlig satt vesken sin på gulvet i gangen, og det går ikke her i huset.

Det var nå en stykk hund som var lykkelig kan du tro, han spiser nemlig alt!! Han spør ikke, og han kan lukte seg frem til en matbit på milevis av avstand. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger han har slukt Isak sin middag i et ubevoktet øyeblikk, her må alt passes på. Mangel på oppdragelse, eneste “barnet” jeg har sviktet litt med 🤨

Den mest uoppdragne må holdes i stram line 

 

Gubben har virkelig jobbet i helgen, faktisk har det vært lite klaging i forhold til arbeidsoppgavene. Tydelig at han er glad for å ha meg hjemme, selv om jeg kommanderer han litt rundt. Eneste som gjensto i dag var å få julebelysningen opp i flaggstangen, da kunne vi nemlig krysse av for at utebelysningen var unnagjort.

Jeg kjøpte nemlig ny ifjor etter at den forrige jeg hadde var blitt ødelagt, men tror du ikke gubben har klart å rote den bort. Eller det er ikke helt sant, det er verre enn som så. Han har faktisk klart å kaste den!! I sin iver etter å rydde garasjen, har han klart det kunststykket å hive det selv om det lå i orginalesken. Så den som måtte ut og kjøpe nytt, jo det var min kjære det.

Det spørs om det blir lys idag, for været spiller ikke på lag. Gubben springer ut imellom bygene, mer og mer oppgitt for hver gang. Så det gjenstår å se om det kommer noe opp i det hele tatt.

“Når begynner festen mamma”. Isak spurte nemlig igår om vi ikke kunne ha fest i dag. Selvfølgelig kunne vi ha fest! Hver dag er jo en fest i seg selv, klart vi må feire litt. Da passet det jo bra at vi skulle ha besøk i dag, og at besøket hadde med seg bakevarer.

Herlighet så heldig vi er, jeg er så rørt her jeg sitter at jeg ikke har ord. For min partner i fakkeltoget slutter aldri å overraske, jeg er så takknemlig for at hun kom inn i livet mitt. Hun kom nemlig på døra her med en drøss med tykklefser og pizzaboller, her var det bare å rydde plass i fryseren. Tenk at hun i disse travle dager tar seg tid til å bake til oss og, helt fantastisk!

Så Isak fikk festen sin, og den inkluderte både lefser og pizzaboller, ikke verst bare det. Jeg har også funnet en noenlunde god måte å sitte i godstolen på, så det ser ut som det går seg til litt etter litt.

Nå skal jeg se finalen i Farmen , og prøve å stappe i meg nok en lefse. Men det spørs om det er plass, for idag har vi nemlig hatt Finnbiff til middag, nam nam….

7 kommentarer

7 thoughts on “En “festlig” dag…

      1. …inkludert hunden tydeligvis, hihi! Lille luringen😊

        Fint å lese at dere har kost dere idag💜

        1. Ja han har virkelig kost seg idag, ikke nok med at han stjal maten til assistenten, han grabbet til seg en pizzabolle når venninnen min kom med bakevarer, gjett om han sover godt nå😅❤💜

  1. Det høres ut som en fin dag <3 Kjekt med gjøremål, her har vi heller ikke holdt hviledagen hellig. Ønsker deg en fin dag i morgen også <3 🙂 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *