En ekte hverdagshelt…

Categories Blogg

Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er nå, en tung bør er blitt løftet fra mine skuldre. Helt fra jeg startet denne bloggen har jeg blitt møtt med en nestekjærlighet så stor, og de siste dagene er intet unntak.
På tirsdag fikk jeg en mail fra en fantastisk denne som gjerne ville hjelpe oss i kampen mot kommunen. Utifra kommentarene hun hadde lagt igjen på bloggen min så virket det som om hun visste hva hun snakket om, saksbehandling var noe hun virkelig kunne.

Kan noen klø meg litt??

Molly som hun kaller seg på bloggen min strekte ut en hånd når jeg trengte det som mest, hun ville gjerne hjelpe meg med å forfatte en klage.
De siste dagene har hun virkelig stått på, og når jeg fikk det endelige utkastet av klagen ble både jeg og gubben målløs.
Det var ingen tvil om at hun hadde satt seg inn i saken, hun hadde til og med ringt til Bergen kommune for å høre om det var mulig å sende de klagen elektronisk på en sikker måte.

Nesten ferdig med Darth Vader hodet...

Så nå er det gjort, klagen er sendt både på mail og som elektronisk post. Hvis kommunen nå påstår at de ikke har fått klagen min så skjønner jeg ingenting, da må de virkelig ta en oppvask internt.
Idag tok jeg også kontakt med statsforvalteren, rett og slett fordi vi har fått nok.
Når kommunen nekter å legge seg flat og beklage for kritikkverdig saksbehandling så får noen andre undersøke hva som foregår, og det håper jeg statsforvalteren vil gjøre.

Jeg føler meg ti kilo lettere her jeg sitter, og det kan jeg takke Molly for. Den omtanken hun har vist oss er nesten ikke til å tro, jeg lar meg stadig overraske over at fremmede mennesker kan være så godhjertet.
For første gang denne uken har jeg kunne tatt meg tid til å gjøre andre ting, som og bygge Lego med en skolegutt og hjelpe til med lekser.
Takket være en hverdagshelt har jeg fått tid til å fokusere på det som betyr mest for meg, Molly er min hverdagshelt idag.

Ser du blomsten??

Alle dere lesere er våre hverdagshelter, den støtten vi har fått i denne situasjonen rører oss. Hver gang jeg føler kreftene forsvinner så er dere der, jeg har ikke ord for hvor mye det betyr.
Det er kanskje en grunn til at spragleblomsten min nå er begynt å blomstre, jeg trengte en liten glede idag. Og glede får jeg fra alle dere også, hver gang jeg leser alle deres fine ord får jeg ny styrke. Så tusen takk til dere alle, dere er mine hverdagshelter…

Ser du den nå??
18 kommentarer

18 thoughts on “En ekte hverdagshelt…

  1. Jeg blir så glad når jeg leser om slike omsorgsfulle mennesker som Molly, det er bare så fantastisk fint gjort. Håper inderlig at klagen nå kommer dit den skal og at alt går til din fordel. Det er også godt å lese at du har kost deg med din sønn i dag og gjort ting som gir deg glede ❤ Lykke til, jeg krysser det som krysses kan.

  2. Jeg liker Mollyer ❤️ håper det gir resultater. Den praktspraglen, jeg har en del slike i forskjellige varianter. Jeg bruker knipse vekk skuddene/knoppene når de kommer. Jeg lar ikke blomstre, da blir selve bladene på planten mindre grønne og mer lilla. Bare sånn til info hvis du ikke visste. Fin fin kveld til deg og dine 🥰

    1. Nei det er som sagt første året jeg har en spragle, men hvis det bare er fargen som forandrer seg så gjør det ikke meg noe, jeg liker lilla jeg 💖

  3. Så utrolig hyggelig å lese om Molly, som har hjulpet deg så mye!! Krysser fingrene for at dette nå kan ordne seg🤞🏼🤞🏼Ikke rart at du i dag kan senke skuldrene💕

  4. Så flott at noen stiller opp for totalt ukjente mennesker og legger sin sjel i hjelpa. Blomsten din hadde jeg mange av for mange år siden, tror de heter praktspragler. Du må knipe av blomsten, slik at de holder seg lubbene, ellers blir de lange strangler som blir riktig så pjuskete etter hvert. Ha en flott kveld med senkede skuldre Vivian!

  5. Hurra for Molly, god hjelp og ikke minst, du kan være tilstede i hverdagen igjen. Vel fortjent. Smart å koble inn statsforvalteren. Tvi tvi 🥰😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *