En deilig søndag, med en liten krig…

Categories Blogg

Er det en ting jeg har lært meg etter fire barn så er det at man må velge sine kamper. Noen ganger må man ofre litt for husfreden sin skyld. Det er ikke alle kamper det er verdt å bruke tid på, og det er ikke om å gjøre å vinne hver gang. Men siden Isak er min manns første barn så har han enda mye å lære, det så jeg i dag. For utpå dagen her så var nok blodsukkeret litt lavt på en liten gutt, det var tydelig at han trengte påfyll av energi. Pappaen satte seg i sofaen og da ble det full krig her.

“Jeg VIL sitte DER” ropte en illsint gutt mens tårer og snørr rant i strie strømmer. I dette tilfellet ville jeg bare ha flyttet meg så hadde det hele vært over, men ikke min mann nei, han rikket seg ikke av flekken!! Jeg satt oppgitt og så på seansen som utspilte seg ved min side, prøvde å ymte frempå noen gode råd til min mann, men skjønte fort at det var som å prate for døve ører. For min mann er sta, fryktelig sta, til tider går det over stokk og stein her, men utifra det jeg så av Isak, så har han arvet denne egenskapen også. Det hele endte ihvertfall opp med et Isak fikk plassen til slutt, men bare fordi den andre halvdelen ble ledig og da kunne min mann legge seg for å sove 🤣.

Idag kom Bergens stolte skute til kai i byen, Statsraad lehmkuhl ankret opp i dag. Jeg hadde fryktelig lyst innover for å oppleve innseilingen, men måtte innse at kroppen ikke er helt oppe og går enda (jeg er en kløpper på dårlige ordspill🤣). Men jeg sendte avgårde min mann, Isak og svigermor, de kunne i det minste ta seg en tur, Isak ville nok like dette. Jeg vet ikke hva han gledet seg mest til, å ta buss eller få se skuta. De lot bilen stå i dag og gikk for kollektiv transport, noe jeg tror var like greit med tanke på hvor mye folk det pleier å være på slike tilstelninger. Så nå er Tall ship race ankommet Bergen.

Jeg valgte å ta livet med ro hjemme og glad er jeg for det, været har vært så som så, og jeg må sette helsa først om jeg skal komme meg på ferietur. Nå har svigermor inntatt kjøkkenet her og det dufter så deilig, idag er det Finnbiff gryte på menyen, noe jeg elsker. Så da gjenstår det bare å ønske dere en fortsatt god søndag, og til dere som fortsatt har ferie, nyt dagene for alt de er verdt…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *