En dag til…

Categories Blogg

Det er rart hvordan tiden endrer seg når man blir eldre, det føles som igår hvor jeg tenkte at jeg hadde all tid i verden.
Men da var jeg fremdeles ung, en hel fremtid lå fremfor meg.
En fremtid som virket så uendelig lang, jeg hadde god tid på å følge mine mange drømmer.

 

Men nå sitter jeg her, seks år etter livet ble snudd opp ned.
Tid ble aldri den samme igjen etter lynet slo ned, tiden ble plutselig veldig dyrebar. Fortsatt syns jeg er rart å tenke på, hvor fort ting kan snu når du minst venter det. Vi er så flink til å tenke “det skjer ikke meg”, helt til den dagen vi innser at ingen av oss blir spart.

 

Tid er så forskjellig for oss alle, mens noen teller minutter så er det andre som ikke tenker over det. Tikkingen fra klokken er usynlig når man er ung, og noen ganger lengter jeg tilbake til den tiden.
Livet her og nå er vanskelig, man står opp hver dag med en tanke om at denne dagen kan bli din siste. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne spole tiden tilbake, slik at jeg igjen fikk være bekymringsløs i noen minutter.

 

Jeg vet ikke hvor mye tid jeg har igjen, alt jeg vet er at den er i ferd med å renne ut. Likevel er tid alt jeg lever for, tid er det jeg ber om hver eneste kveld. En dag til sammen med mine kjære, gi meg bare en dag til.
Livet er blitt så skjørt, og på veggen tikker klokken fortere enn noen gang før. Men det er nettopp det som gjør livet så dyrebart, når tikkingen fra veggen blir høyere så er det som man våkner opp. Takknemligheten over livet fyller hele meg, og hver morgen når de første lysstrålene finner veien inn på rommet mitt så takker jeg høyere makter for enda en dag…

6 kommentarer

6 thoughts on “En dag til…

  1. Du er så modig og egentlig sterk ,og så realistisk at det verker i meg , verker av sorg over ett menneske jeg ikke engang kjenner . Jeg unner deg mange dager , uker, ja måneder og kanskje flere juletrær . Det fortjener å bli elsket lenge lenge ♥️

  2. Sim mamma til et døende lite barn treffer alt du skriver meg så veldig. Tankene og følelsene dine du har.. Tid… ❤❤ Jeg ønsker og unner deg alt.

    1. Kjære deg💜 Jeg kan ikke forestille meg hva du går igjennom Susanne, jeg ble tom for ord når jeg leste dine ord 💖
      Du går igjennom mitt største mareritt, heller meg enn et av barna mine💓
      Alt jeg kan ønske deg er tid, tid og kjærlighet💓

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *