En dag full av munndiare…

Categories Blogg

Jeg hadde nesten glemt det i går når jeg la meg , men jaggu kom jeg fort på det i dag når jeg våknet. En litt forsinket buldring i trappa påminnet meg om det jeg hadde tilsynelatende fortrengt , i dag skulle gubben være hjemme! Bemanningen er like ille enda , den ene jeg har på dag jobber på spreng. Men i dag kunne hun ikke , og da må gubben tre inn som assistent. Noe som selvfølgelig er veldig hyggelig for meg , selv om det går litt fort i svingene til tider så er det alltid godt med litt alenetid bare vi to.

Nei den siste setningen kan dere bare stryke ut , alenetid er ikke eksisterende i dette huset. Med unger på hvert rom og en vilter liten tass er ro blitt en mangelvare , her skjer det noe hele tiden.  Helt ærlig så skjønte jeg ingenting i dag når jeg våknet , men det er ikke noe nytt når det kommer til gubben min. Lavmælt banning kom fra yttergangen , og like etter ble baderomsdøren åpnet. Lyden av dopapir som ble revet av dorullen fikk meg til å forstå hva som hadde skjedd , en liten valp hadde hatt et uhell i gangen. Men det er nå gubben gjør noe som jeg ikke kan forstå meg på , for istedenfor å gå inn igjen på badet for å kaste papiret så valgte han å gå rundt.

Der skal du tisse…

Med rundt mener jeg den lange omveien GJENNOM mitt rom , uten et eneste ord smelte han opp begge skyvedørene. Trampende marsjerte han gjennom soverommet mitt , etterlot seg begge dørene åpne , for så og gå ut i yttergangen igjen. Den eneste døren han lukket var baderomsdøren ut til gangen , resten sto på vidt gap. Egentlig er det utrolig at jeg blir overrasket lenger , for dette er slettes ikke en uvanlig oppførsel når det kommer til min mann , heeeele dagen holder han på med sine uforståelige fakter. Stille sitter jeg og observerer han , jeg får underholdning bare ved å se på han.

Siden min datter har hjemmeskole de fleste dager i uken så har hun også hvert hjemme i dag , noe som igjen har gitt meg ekstra underholdning. Min datter er fantastisk på alle mulige måter , men på et punkt kan hun gå meg på nervene. Hun ELSKER å diskutere , men det hun er ekspert på er å kverulere. Aldri finn på å ordlegge deg feil i nærheten av henne , og aldri prøv å argumentere mot henne , jeg kan love deg at du må gi tapt til slutt. Meeeen når det er sagt så er det en person i huset som er hakke verre , og det er gubben så klart.

Hva er det som skjer???

Når de to setter i gang er det bare å rømme huset , eller i mitt tilfelle skalke alle luker. Dagen i dag har gått med til å se to par lepper bevege seg , selv en travkommentater ville hatt vanskeligheter med å følge det tempoet. At de ikke blir svett forstår jeg ikke , for det renner av meg her jeg sitter. Først når min datter dro på fotball trening ble det fred og få , men hun hadde ikke før gått ut døren før døren gikk opp på ny.

En hoppende glad gutt kom inn , og idag kom han med hendene full av gaver til mor. Det er i det minste en som har forstått hvem som er den virkelige sjefen i huset , en selvlaget krone ble beviset på det. Han hoppet opp på fanget mitt og satte seg godt tilrette , det ble en fin stund for mor og sønn. En krone ble godt plassert der den hører hjemme , og der skal den forbli resten av kvelden. Alt jeg trenger nå er en elektrisk klubbe , slik at jeg kan slå i bordet når det trengs….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *