En dag for tidlig

Categories Blogg

Jeg skjønte ingenting når jeg våknet imorges , klokken var alt for mye og det var helt stille i huset. Ikke hadde jeg fått av meg bipap masken heller , et øyeblikk der lurte jeg på om jeg fortsatt drømte. Det var ikke før jeg trykket på alarmen til nattevakten at små lyder kunne høres , jeg har en mistanke om at noe må ha slått hele huset i svime i mrges.

Det er jaggu godt mor har kontroll , for enden på visa var at jeg måtte bruke Messenger for å ringe og vekke gubben. Det var litt av et syn som møtte meg på skjermen , en gubbe så rimelig forvirret ut når jeg ringte. Jeg fikk meg en liten latterbyge der jeg lå , turen igår hadde tilsynelatende tatt mer på enn jeg ante.

Stillheten ble plutselig brutt av en buldring i trappa , det samme godstoget som løp langs veien igår var nå på vei ned trappa. Her i huset er det ikke snakk om å være stille når man våkner , når en gubbe skal stå opp ja da skal resten av huset også våkne. En liten gutt var slett ikke klar for å stå opp , etter lyden og bedømme så tror jeg han kom skliende ned samme trapp.

Jeg fikk ikke sove etter at far og sønn hadde forlatt huset , så det var da dagens første innlegg ble til. Litt moro må jo jeg også få ha , og til dere som tror jeg har overdrevet så må dere bare tro om igjen. Om ikke annet så har jeg ikke tatt hardt nok i , for hjemturen ble ikke hakket bedre.

Jaja vi overlevde dette også , og til neste gang er gubben bedre utrystet. Takket være naboen har gubben nå fått seg en sykkel , jeg bare håper den er utstyrt med mange lette gir. Kjenner jeg gubben og meg selv rett så kommer det vel en ny historie neste mandag også , for det skal bli litt av et syn og se om han klarer å holde følge.

Dagen idag har vært rolig for meg , foruten om fysioterapi så har det skjedd lite. Men jeg kom meg i det minste ut en tur idag også , eller det vil si jeg fikk grei beskjed fra en liten gutt om å bare bli med. En tur bort på enga er aldri og forakte , selv om det er med livet som innsats hver gang. For veien bort er som en fjellskrent , og gubben gir som vanlig full gass. Det var et øyeblikk der hvor jeg ikke visste om jeg fremdeles satt i rullestolen , men frem kommer jeg uansett.

Vel fremme ble fotballen funnet frem , og idag ble til og med mor selv inkludert. Jeg ble nemlig utpekt som apen i midten , så her fikk mor virkelig kjørt seg. Det gikk trill rundt der en stund , jeg hadde mer enn nok med å holde tunga beint i munnen. Det er slett ikke hver dag denne kjerringa spiller fotball , ingen skal si at jeg ikke prøver. Storesøster måtte selvfølgelig også være med , det går jo ikke an og spille fotball uten henne.

Av en eller annen grunn har jeg hatt onsdag idag , jeg har lagt fremfor skjemaet med en hel dag. Jeg tror det er fordi jeg gleder meg til fredag , for da blir jeg litt mer mobil igjen. Bilen som egentlig skulle ha vært ferdig forrige uke tok litt lenger tid enn avtalt , men nå har vi fått beskjed om at vi kan hente den på fredag.

 

Så nå gleder jeg meg bare til helg , for da får vi endelig en mulighet til å komme oss ut på veien igjen. Det er alltid godt med litt stueforandring , og gudene skal vite at jeg trenger det. Endelig begynner ting å gå seg til , endelig kan vi vende tilbake til normalen igjen. Nå håper jeg bare at dere har fått en god start på uken , og imorgen er det ihvertfall helt sikkert at det er onsdag , eller er det nå det???

5 kommentarer

5 thoughts on “En dag for tidlig

  1. Så trivelig å lese at normalen er i ferd med å innhente derr😀Ja, det er onsdag, og du kan jo tenke at du har fått en ekstra dag denne uka, siden du har hatt onsdag i dag. Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og en flott onsdag 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *