En bzzzz bzzzz dag…

Categories Blogg

Jeg har drømt om bier i natt , bier og sommerfugler har flydd rundt i drømmene mine. Jeg var helt ferdig igår når jeg la meg , jeg følte meg som et følelsesmessig vrak der jeg lå under dynen. Ikke rart gubben truet med å få meg innlagt , det ble for mye å takle selv for en finnmarking. Skulle nesten tro jeg hadde PMS , aldri har jeg vært med på en større følelsesmessig berg og dal bane , og alt på grunn av en dame fra Tananger.

For første gang på lenge så våknet jeg helt uthvilt , ja jeg følte meg klar allerede klokken 07.00. Alle biene og sommerfuglene hadde gitt meg ny energi , jeg kunne nesten ikke vente med å starte dagen. Jeg var oppe før hjemmesykepleien kom , og det er en sjelden vare. Alt jeg tenkte på var at idag måtte jeg komme meg ut , og jeg ba en stille bønn om at været ville være på min side.

Terapi og ha en liten tass på fanget 💓

Men før jeg kunne gå ut så måtte jeg sende assistenten ut på et viktig ærend , for idag måtte jeg få sendt avgårde tre premier etter påskekrimmen min. Jeg var allerede litt for sent ute , så nå måtte jeg bare få de avgårde. Assistenten fikset sakene hun , og etter litt pakking ble tre esker sendt avgårde idag. Men assistenten fikk også et annet ærend hun måtte gjøre , vi trengte nemlig påfyll av håndduker takket være gubben.

Ikke skjønner jeg hva han har tenkt på , problemet er vel at han ikke har tenkt i det hele tatt. At en gang har gått mer inn på gubben enn jeg har trodd har jeg nå fått bevis på , det ble nemlig kostbart å sette gubben i sving som snekker. Ene assistenten min kom helt i svime ut til meg for en stund siden , og ba meg lukte på den våte klesvakten. Jeg skjønte ingenting der jeg satt , det var nesten så jeg trodde det hadde rablet for henne. Men hun trengte bare holde håndduken en meter i fra meg når jeg kjente det , en intens bensinlukt slo meg nesten helt ut.

Hva var dette for noe? En full vaskemaskin med kluter og håndklær stinket bensin!! Dette var en gåte for oss begge , men svaret på gåten lå nærmere enn vi trodde. For litt senere kom gubben hjem , og når jeg fortalte han hva som hadde skjedd så la jeg merke til hvordan han begynte å flakke med blikket.
“Hva er det nå du har klart?” spurte jeg gubben , jeg skjønte jo at det var han som satt på svaret.
“Jaaa det var vel den kluten æ brukte da , den jeg rengjorde gulvet med”

Det viste seg at gubben hadde gjort sin flid med å få malingsflekker bort fra gulvet , en klut dynket i whitesprit ble deretter kastet rett i skittentøyskurven. Men når assistenten skulle sortere klesvasken merket hun ingenting , det gjorde hun imidlertid når en hel maskin var ferdig vasket. 14 håndduker og seks kluter måtte hives rett i søpla , og selve vaskemaskinen stinket i en uke etterpå. Nå håper jeg bare at gubben har lært , jeg tror jeg skal ramme inn kvitteringen fra dagens handletur slik at gubben ikke glemmer seg.

“MAAAMMAA” ropte en liten gutt når han kom hjem i dag , det var tydelig at han var begeistret over noe. Nesten fri for pust sto han fremfor meg , jeg så hvordan han prøvde å hente seg inn igjen.
“Mamma vi er omringet av bier” stotret frem , han var tydelig oppspilt. Han hadde nemlig sovnet igår når min datter hentet pakken fra gode Vibbedille , og jeg hadde ikke tenkt å si noe. Planen var å overraske en liten gutt , og nettopp det klarte jeg med glans. Han har vært ute flere ganger i dag for å se , og for hver gang han kom ut så oppdaget han en ny figur.

Vi har bare fått opp litt av det jeg har fått , men det lille vi har fått opp ble til stor glede for en liten gutt. Ja for å ikke snakke om mor selv da , jeg har virkelig kost meg ute i dag. Nå er planen at vi skal prøve å få opp familie skiltet på torsdag , for da skal nemlig gubben være hjemme. Vi trenger litt flere hender for å få på plass det , og da kommer ett par finnmarkshender til å gjøre nytte for seg. Dette har virkelig vært en god dag , og det kan jeg takke en godhjertet dame for…

2 kommentarer

2 thoughts on “En bzzzz bzzzz dag…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *