En annerledes lørdag…

Categories Blogg

“Æ ska bare hente litt ved” sa gubben til meg igår kveld, lite visste jeg at det skulle ta hele dagen. Naboen og gubben har nemlig gjort en avtale om å skaffe ved på egenhånd til neste vinter, og det er jo vel og bra det. Men som alltid har nok gubben unnlatt å si en ting eller to, for det som skulle ta to timer ble plutselig forvandlet til fem timer.
Hjemme satt jeg med min datter, og med en lovnad om at jeg selvfølgelig kunne ringe når som helst.

Nå vet ikke jeg hvilken skog de har vært i, men jeg tror det må ha vært Regnskogen i Amazomas. Det er den eneste forklaringen på mangelfull dekning, for gudene skal vite at jeg prøvde å ringe.
Far og sønn dro litt før klokken 10.30, og var ikke hjemme igjen før 16.00.
Det var ingen tvil om at de hadde hatt en begivenhetsrik dag, for en liten gutt strålte når han kom hjem. Han hadde mange historier om gubben i skogen, og igjen skulle jeg ønske jeg var med.

Det ble ingen tvil om at de hadde hatt en underholdende skogstur, og jeg har en mistanke om at en skolegutt kommer til å ha mye å fortelle på skolen på mandag.
Hjemme har jeg og min datter sløvet fremfor TVen, det ble en stille og rolig formiddag for oss. Litt uvanlig for en lørdag og være, normalt sett er det liv og røre fra morgen til kveld. Til gjengjeld har jeg fått se ferdig serien jeg påbegynte for noen dager sider, og for de av dere som liker spenningsserier så kan jeg virkelig anbefale serien Harlan Cobens Safe som går på Netflix.

Jeg ble hektet fra første stund, på tirsdag kom jeg over den og idag så jeg siste episode. Så nå må jeg finne en ny, en ny som aller helst overgår den forrige.
Så noe fikk jeg ut av en rolig formiddag, og det beste av alt var at gubben var så sliten når han kom hjem at han glemte hele strømregningen.
Med andre ord så ligger alt tilrette for en fredelig kveld, jeg tror jeg må sende gubben til skogs neste helg også….

4 kommentarer

4 thoughts on “En annerledes lørdag…

  1. Haha, kjenner meg godt igjen. Gubben min skal bare en liten tur til en butikk,får å kjøpe en dings, borte blir han i timesvis, vi venter besøk, bare svareren. , nei de hadde tydeligvis ikke dingsen på lager, så dro til en annen butikk.Antageligvis i Sverige tydeligvis. Mannfolk . Men en liten gutt hadde tydeligvis hatt en spennende dag da. 😊 Godt og bare se serier i blandt. Skal sjekke ut den serien ,takk for tipset. .Flott bilde av regnbue da 😊 Ønsker deg en god natt , og en fin søndag.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *