En altmulig dag…

Categories Blogg

“Eg ve te Bergen, ve te Bergen med det samme, der har eg det som fisken i vannet”, mer som en fisk på land spør du meg, en dag med sol var alt vi fikk. Jeg tror jeg skal sende inn en klage til Tv2, de kan bare hoppe over Bergen når de melder været. Jeg spyr snart, og jeg ønsker meg laaaangt vekk fra byen. Er det ikke på tide at vi får noen solfylte dager snart, for vi gror jo snart gjeller alle mann.

Jeg har hatt enda en fryktelig natt, men i natt var det madrassen som ga meg hodebry. Av og til føler jeg meg som prinsessen på erten, jeg kan kjenne alle luft dysene som befinner seg i den madrassen. For hvis vi ikke passer på lufttrykket så siger den sammen, og da føler jeg at jeg ligger på stein. Egentlig vil jeg ikke ha luftmadrass, jeg vil mye heller ha en god vanlig madrass i sengen. Men det har ikke Nav, og da må jeg i tilfelle kjøpe en selv.

Derfor ble det kun tre timer søvn på meg inatt, noe som har resultert i en trøtt Vivian idag. Likevel står det ikke på effektiviteten, og med to assistenter på jobb så har vi fått gjort mye. Til og med en ny middagsoppskrift har blitt utprøvd idag, og det ble en smakfull suksess. Quesadilla ble laget idag, og det var sinnssykt godt. Jeg har bare spist det ute på resturanter, men idag bestemte vi oss for å lage det hjemme. Servert med rømme, salsa og guacemole fikk smaksløkene noe og bryne seg på, ja dette kan jeg virkelig anbefale.

Idag ble siste rest i boden også ryddet, så nå er det klart for riving av vegg. Planen er å åpne opp det største rommet og lage oppholdsrom til barna , det blir godt å endelig få gjort noe med kjelleren. Den har gitt meg hodebry i så mange år nå , men endelig ser det ut som om underetasjen også blir levebeboelig. Plantet flere blomster har vi også gjort, for en av assistentene hadde kommet over blomster som kommer igjen. Så da tenkte hun på meg, og det gjør meg bestandig glad. Du vet at du har valgt riktig assistent når de tenker på deg på fritiden også, det sier mye. Ja til og med den andre assistenten hadde med seg noe idag, hun hadde kjøpt sminkekoster til meg fordi hun så jeg manglet. To fantastiske damer, dere er herlige.

Det blir spennende på torsdag og fredag, for da skal jeg ha intervju med 6 nye lovende assistenter. Det har visst vært en enorm stor søkepågang, og i motsetning til mitt forrige firma så har ikke mitt nye firma noe problem med å skaffe kvalifiserte søkere. Egentlig er det veldig rart, og jeg må si at jeg reagerer på hvor ulikt disse private firmaene drifter sin ordning. Men jeg er ihvertfall glad for at jeg får stor valgfrihet av assistenter , det gir meg trygghet for fremtiden….

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *