Du er syk…

Categories Blogg, Dikt 🌻

Du er syk, sa du

Alle drømmer forsvant

Det er alvorlig, sa du

Og livet ble en kamp

 

Du er syk, sa du

Livet var over

Ingen kur, sa du

Vekk meg, for jeg sover 

 

Du er syk, sa du

Og mitt hjerte bristet

Ingenting hjelper, sa du

Jeg skalv og jeg ristet 

 

Du er syk, sa du

Og tårene rant

Hva med barna, sa jeg

Det ble angsten som vant

 

Du er syk, sa du

Jeg trengte en klem

Du skal dø, sa du

Ja, men ikke ennå min venn 

 

Du er syk, sa du

Men først skal jeg kjempe 

Bare gi opp, sa du

Ut vinduet ville jeg deg lempe 

 

Du er syk, sa du

En ild ble tent

Livsforlengende, sa du

Ikke nå, bare vent 

 

Du er syk, sa du

Hva skjer med mine kjære

Psykolog, sa du

Bare la meg være 

 

Du er syk, sa du

Men vår kjærlighet gror

Lever ennå ,sa du

Ja med en hjertevarme så stor

 

Du er syk, sa du

Men min vilje er sterk

Du gir deg ikke, sa du

Nei, så bare hold kjeft… 

 

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Du er syk…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *