Det var en gang…

Categories Blogg, Dikt 🌻

Pulsen slår og hjertet hamrer

Jeg klatrer over steiner, beveger meg smidig oppover

Omringet av trær og på kjente stier bærer det til fjells

Kroppen føles lett og musklene sterke

Det var en gang…

Solen varmer på min lettkledde kropp

Jeg vandrer lydløst på en sandstrand

Barbeint kjenner jeg hvordan den varme sanden omringer mine nakne tær 

Jeg hører bølgeskvulp rundt meg

Det var en gang…

 

Du kommer løpende mot meg

Jeg løfter deg lett opp

Omringer deg med mine kjærlige armer

Puster inn lukten av deg

Det var en gang…

 

Vi løper i en blomstereng 

Du løper etter meg, fanger meg

Nyforelsket og lette til sinns

Løfter du meg opp og bærer meg i dine sterke armer

Det var en gang…

 

Jeg drukner i dine øyne

Tett i tett på dansegulvet

Blodet bruser og hjertet slår i takt med musikken

Du er min og jeg er din 

Det var en gang…

 

Vi sitter på et svaberg en midtsommer natt

Finner ro i flammene fra bålet

Jeg er lykkelig i din trygge armkrok

Vi er omringet av barnelatter og glede

Det var en gang…

 

Veien er endeløs og lang

Jeg har vinduene nede og solbriller på

Synger med til favorittlåta på radioen

Vinden rusker lett i mitt lange hår

Det var en gang…

 

En tid er forbi og jeg minnes

Det føles som det var i går

Så nært men likevel så fjernt 

Alt jeg kan er å minnes

Minnes en tid som var en gang… 

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Det var en gang…

  1. Men så godt allikevel å ha minnene. ❤Så må en bare fortsette å skape minner selv om de ikke blir helt som en hadde tenkt❤ Fine ord du skriver. Kjenner meg igjen i dem alle sammen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *