Det lønner seg å lete…

Categories Blogg

For en uke siden kom gubben med et nytt gjøremål som jeg bare måtte ordne, veslegutten måtte ha nye klær. Jeg må innrømme at jeg ble litt paff, for det er ikke så lenge siden jeg gikk igjennom klærne til guttungen.
Men jeg tok som vanlig imot mitt nye gjøremål med glede, og på søndag satte jeg meg ned fremfor datamaskinen for å bestille nye klær. En skolegutt er blitt meget motebevist, så han fikk selv plukke ut noen klesplagg.

Min favorittbutikk når det gjelder klær til barn er zara, den eneste ulempen er at utvalget raskt blir utsolgt. Til gjengjeld er de billig på klær, er man heldig så kan man få mye for pengene. Jeg endte til slutt opp med å bestille klær fra tre forskjellige butikker, for i følge gubben trengte en skolegutt alt nytt.

I dag fant jeg ut at jeg måtte gå igjennom klesskapet til en liten gutt, og det måtte jeg gjøre før de nye klærne kom. Jeg har nemlig vridd meg i frustrasjon hver eneste morgen gubben har funnet frem klær som var for små, så nå skulle jeg virkelig sørge for at det var klær i riktig størrelse i hver skuff. Men når assistenten kom ned med alle klærne fikk jeg sjokk, igjen ble det tydelig at gubben er blind på begge øynene.

Rydding av klær er en nødvendighet

Det lønner seg å lete for å si det sånn, men det har ikke gubben tålmodighet til.
Han grabber bare til seg det første han finner, han ser ikke på størrelsen.
Det er enkelte ting vi mødre har innebygd, og rydde i klesskapet er en av de.
Men der jeg ikke strekker til tar min datter over, heldigvis sier hun i fra de gangene hun ser at en skolegutt går med litt for korte klær.

I dag kom de også for å tømme septiktanken her, så nå er det en deilig kloakklukt over hele nabolaget. Hvert andre år kommer de får å tømme tanken, et sikkert tegn på at vi går mot lysere tider.
En skolegutt ble helt i ekstase i går når han kom hjem fra skolen, han hadde nemlig fått en forsinket bursdagsgave. To pistoler med 40 skudd bidrar til at vi lever farlig her i huset, myke lange skumgummiskudd flyr rundt ørene på oss.

Nå blir det bare avslapping resten av kvelden her, så får vi se om jeg finner noe å se på ikveld også. Gubben har sovnet på sofaen som alltid, og det vil si at jeg får TVen i fred.
Det eneste som gjenstår nå er å se om jeg får liv i gubben når jeg skal legge meg, det er alltid en utfordring hver kveld…

5 kommentarer

5 thoughts on “Det lønner seg å lete…

  1. Hehe, ja det er noe vi har innebygd, min samboer tar det som ligger først i skuffer og skap og ligger det ikke der så har vi det ikke. Samme hvis han skal hente noe til barna, rart det der. hehe!

    Han blir nok stolt med nye klær💙

  2. Jeg er så gammel at jeg ikke husker hvordan det var dengang barna vokste fra klær. Jeg har prøvd å huske tilbake, men jeg har helt glemt hvordan jeg taklet det.

    1. Så synd , jeg skulle gjerne likt å høre hvordan det var for deg når barna dine var små. Det er ingen tvil om at ting har forandret seg mye bare de siste tyve årene , når jeg tenker tilbake på hvordan ting var når mine eldste barn var små så var det mye mer tungvindt enn det er nå i dette teknologiske samfunnet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *