Det har vært en laaaang uke…

Categories Blogg

Når vi først begynte på denne uken så jeg ingen ende på den, det har vært så mye som har skjedd rundt hodet på meg.
To intervjuer i to forskjellige aviser og et tredje som er på gang, jeg føler jeg ikke har gjort noe annet enn å utlevere meg i det siste.
I tillegg ble jeg kontaktet av BT igår, i forbindelse med de høye strømprisene som nå er ville de gjerne dele det humoristiske innlegget mitt om gubben som gikk amok med stearinlysene. Så nå blir innlegget delt i løpet av helgen, noe jeg syns er utrolig morsomt.

Jeg syns det snart er på tide at jeg får et jobbtilbud, kanskje jeg skal søke om å få en fast spalteplass i avisen hver uke?
For er det en ting som er sikkert så er det at denne kjerringa har mye på hjertet, det er mye jeg kan sette spørsmålstegn ved.
Men foreløpig lar jobbtilbudene vente på seg, enda godt jeg har denne bloggen i det minste. Hvis jeg er heldig så må dere slite litt til med meg, for så lenge øynene fungerer så har jeg ikke tenkt å gi meg.

Jeg kjente det når jeg våknet i dag, hvor sliten jeg egentlig er.
Det føles som om ingenting går min vei lenger, det eneste jeg møter for tiden er stengte dører.
Heldigvis er det fredag idag, en ny helg står for døren.
Og denne fredagen startet med en overraskelse, ute var det hvitt.

Kong vinter ga oss en liten forsmak på det som venter oss, og det kommer som alltid like overraskende på oss hvert år.
Mens andre river seg i håret og forbanner snøfnuggene som daler ned så fryder jeg meg, det lille barnet i meg våkner til liv hver gang snøfnuggene åpenbarer seg.
Jeg får en indre ro hver gang jeg ser de små dunene daler ned mot bakken, tiden står helt stille i et lite øyeblikk.

Nå gleder jeg til en rolig helg sammen med mine, vi får nyte stillheten mens vi kan.
Det er vel bare et tidsspørsmål før det braker løs her, jeg kan høre tordenværet i det fjerne. På møte med Byråd Husa fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte bekymre meg, de skulle sørge for at jeg fikk hjelp. Men alt jeg hører er de høye tikkelydene, kommunen har en knapp måned på seg. Ingen av assistentene har blitt kontaktet, og nå er tiden i ferd med å renne ut.

I BA har kommunen uttalt at de har hatt løpende kontakt med firmaet mitt, og den uttalelsen skremmer meg. For det betyr at de ikke har løftet en finger for å hjelpe til med å løse alle utfordringene vi har hatt.
Men det verste er at ingen ser vår side i denne saken, vår versjon er det ikke så nøye med. Alle avvikene som aldri har blitt fulgt opp, alt blir bare feid under teppet.
Men nå er det helg i huset, og jeg har tenkt å gjøre helt andre ting enn å tenke på kommunen…

 

3 kommentarer

3 thoughts on “Det har vært en laaaang uke…

  1. <3 Håper du finner litt ro i helga, at du klarer å tenke på andre ting og kose deg sammen med dine. Stor klem fra meg<3

  2. Det er riktig innstilling. Når kommunen ikke tenker på deg behøver ikke du tenke på kommunen.
    Så gøy at BT vil trykke den strømsparerhistorien.
    Og du, “løpende kontakt” betyr i grunn ikke så mye. Det sier ikke noe om hvor ofte eller hva denne kontakten har bestått i.
    Nyt helgen sammen med flokken din.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *