Det har begynt allerede

Categories Blogg

Disse 14 dagene har vært virkelig befriende , vi fikk føle på en frihet igjen.

En frihet til å gjøre hva vi vil når vi vil , en frihet til å bestemme selv.

Den type frihet har vi ikke hatt på årevis , ihvertfall ikke etter at jeg ble syk.

Vi har fått kjenne på hvordan det er å leve igjen , sammen og alene.

 

Privatliv er det første man mister når man blir alvorlig syk , sårbarheten blir synlig for alle.

Barna trekker seg mer og mer tilbake , soverommet blir deres tilfluktssted.

Private samtaler må avtales , og vil vi være alene må det planlegges på forhånd.

Det viktigste av alt har vi mistet , evnen til å bestemme selv forsvant i gapet på tre små ord.

 

Men denne ferien fikk vi alt tilbake , vi fikk føle på hvordan livet kunne vært.

Kjærligheten har blomstret og skuldrene har vært lave, en liten luke ga oss det vi så sårt har savnet.

Denne ferien har gitt oss et kjærkomment avbrekk , alle hverdagslige problemer ble glemt.

Jeg kunne endelig føle at jeg levde igjen , og klumpen i magen vokste ettersom ferien nærmet seg slutten.

 

For jeg visste det ville komme , jeg satt egentlig bare å ventet på det.

Vi fikk ikke avsluttet ferien engang før det begynte , på en liten gul hytte ramlet mailene inn.

Jeg kjente det med engang , skuldrene for rett til værs.

Frustrasjonen var stor , vi følte oss frarøvet dyrebar tid.

 

Nye opplysninger som egentlig burde vært informert om før ferien kom nå , noen ganger lurer jeg på om regelverket til firmaet blir til mens de går.

Man skulle tro at alle BPA firmaer følgte samme regelverk , men det stemmer tydeligvis ikke.

Min mann er ansatt i firmaet , av kommunen er han godkjent som assistent.

Nå har vi fått beskjed om at min mann kanskje ikke får noe godtgjørelse for arbeidet han har gjort , og det til tross for at vi ikke har fått annen hjelp.

 

Jeg er glad for at han nå har tatt over , for jeg vet at han ikke gir seg uten kamp.

Men det er vondt å se på hvor mange kamper han må ta , han har mer enn nok fra før.

I tillegg blir jeg fryktelig sint , ja forbanna rett og slett.

For istedenfor å hjelpe så skapes det unødvendige problemer.

 

Vi vet begge hva vi kommer hjem til , og jeg har mest lyst til å be gubben bygge en gamme på fjellet et sted.

Jo nærmere vi kommer hjem jo mer stresser jeg , og det er forferdelig å måtte grue seg til å komme hjem.

Hadde det ikke vært for barna og min kjære hadde jeg gitt opp for lengst , men så lenge jeg har de så er ikke det et alternativ.

Hjem må vi , selv om vi begge vet det blir en kamp….

 

 

16 kommentarer

16 thoughts on “Det har begynt allerede

  1. Er det sant???? Finnes det ingen grenser for hva en skal måtte møte på av unødvendige kamper….? For en fantastisk mann du har, og hvilken jobb han legger ned. Kjenner jeg blir sååå forbanna. Kan jeg spørre hva de legger til grunn for den avgjørelsen?

    1. De påstår at min mann ikke er godkjent av kommunen , men det er han. Kommunen måtte godkjenne han som assistent så jeg skjønner ikke hva de roter med. De bruker også argumentet om at ferien er planlagt og siden vi ikke har med assistenter så må kommunen igjen godkjenne timene han har hatt med meg . Det at vi ikke fikk noen assistenter med oss grunnet bemanningsproblemer bryr de seg ingenting om , de vasker hendene sine rene uten å tilby noen form for hjelp. Men det som gjør meg ekstra forbanna er at de kommer med dette nå , og lot være og opplyse om dette på møtet vi hadde rett før ferien.

  2. Dessverre er ikke lover og regler i det offentlige laget for å hjelpe, av en merkelig grunn så lages det regler for å forvirre og trenere.Og absolutt ingenting skal være enkelt….hvorfor må gudene vite.
    Håper ferien ga dere ny kampvilje.

  3. Dette skal rett og slett ikke være mulig. Jeg blir oppgitt og kokf….. på deres vegne😠. Kan ikke skjønne at det skal være mulig å argumentere slik kommunen her gjør. Dere skulle slippe å begynne å kjempe umiddelbart etter hjemkomst.

  4. Har du koordinator ? Jeg bor jo i samme bydel som deg. Altså Åsane. Jeg skal nå få en koordinator for kommunale tjenester og en for spesialhelsetjenesten. En koordinator skal samordne møter med hjelpe instanser, leger etc. D er et så himla byråkrati være alvorlig syk. Man trenger noen som kan ta tak når ting ikke fungerer. Å ha krefter til d både for den som er syk, og de nærmeste er ingen selvfølge man har. Man har nok med å være syk, og ta vare på den som er syk. At dette firmaet kan være så kald og firkantet gjør at jeg som sunnmøring blir gjort om til finnmarking. Argh!!!!! Det er så gale at du etter en etterlengtet ferie skal dra hjem m klump i magen. Vit jeg kjenner frustrasjon ilag med deg. Sender deg styrke , og en god varm klem. Og pokkers firma…

    1. Ja jeg har kordinator , men jeg vet ikke hvor mye hun kan gjøre i denne saken. Min mann skal ta kontakt med kommunen når vi kommer hjem , så håper vi at det blir en løsning. Men det som irriterer meg er at dette kunne vært unngått dersom firmaet bare hadde pratet med oss før v startet på ferien.i

      1. Ja, skjønner godt frustrasjon, at denne kunne vært avklart i forkant. Håper han møter en løsningsorientert person i kommunen som kan fikse opp. Og god tur videre i morga. Klem

  5. Det høres helt utrolig ut! Og det høres ut som det de prøver på nå IKKE er lov. Fordi han ER godkjent, og fordi det ikke ble nevnt i møtet FØR ferien. Ikke gi dere, sånne kamper MÅ dere vinne. Og jeg tror der gjør det også <3 Godt dere hadde en fin ferie i det minste <3 Høres ut som dere har funnet noe fint på turen <3

  6. Men i svarte helv…, er det mulig? Her er det bare gloser fra Finnmark som hjelper tror jeg😱😢😥
    Ble helt satt ut😥😥

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *