Det handler om de små detaljene

Categories Blogg

Hele helgen har vært preget av “hva skjer” spørsmål , ja den ble til og med avsluttet med det samme spørsmålet. Først var det Skal vi danse , så var det bloggen , før det hele ble avsluttet med en frustrerende tvekamp på Farmen igår. Er det en ting jeg ikke syns noe om så er det når folk bare gir seg , uansett grunn så kjemper man for sin plass her i verden. Så jeg ble rimelig skuffet når jeg ble vitne til nettopp det i går , og det av nok en uforståelig grunn. Den eneste som i år fortjener og vinne Farmen er en prest , jeg håper virkelig ærligheten vinner over taktikk og baksnakking for en gangs skyld.

Idag er det mandag igjen , enda en ny uke sto for døren. Når jeg lå i sengen i går kveld slo det plutselig ned i meg , det er jo ikke lenge igjen til jul! Jeg fikk nemlig en forsmak i helgen , årets første julebrus ble kjøpt inn. Den første smaken av jul fikk jeg på lørdag , og nå gleder jeg meg til nedtellingen begynner. Det er noe magisk med de dagene før jul , og jeg elsker å overraske fire barn. Selvfølgelig får alle fire julekalender fremdeles , så lenge de bor hjemme så ordner mor. Kanskje det er derfor de eldste fortsatt bor her når jeg tenker meg om , men jeg ville ikke hatt det på noen annen måte.

Men det er også en av grunnene til at jeg stresser så mye , jeg har et ønske om å bli ferdig med alle mine prosjekter før jul. Heldigvis kom de lenger med malingen i helgen enn hva jeg hadde forutsett , og heldigvis kom det noe godt ut av at min datter ble satt i karantene. Så idag begynte hun på listene , ja og vinduskarmene ikke minst. Men hun har bare dagen idag og gjøre det på , for i ettermiddag kom svaret vi har ventet på. Karantenen er endelig over for hennes del , heldigvis ble det ingen korona påvist.

Idag har jeg igjen jaktet på nettet etter små skatter , det er nemlig så mange små detaljer og tenke på. Nye knotter til et skap måtte kjøpes , og veggene må selvsagt dekoreres. Etter et raskt søk fant jeg det jeg var på jakt etter , noe er bestilt og noe må kjøpes i morgen. Jeg gleder meg til å vise dere et ferdig rom , men under kan dere få en smakebit av hva jeg har handlet. Selvfølgelig må en liten pirat få seg en diamant som knott på skapet , og veggene skal bli dekorert med stilige veggklistremerker. Nå håper jeg bare det blir like lett og få de opp på veggen som det ser ut , det blir nok en oppgave gubben skal få bryne seg på.

Bilder lånt av Sohu

Jeg regner med at når helgen kommer igjen at vi holder på med de siste gjøremålene , og da regner jeg også med at denne kjerringa må bæres opp. Det er ikke bare en liten gutt som er spent , faktisk tror jeg at jeg er mer spent enn gutten selv. For i motsetning til han så har ikke jeg sett rommet , jeg har kun sett de bildene dere har sett. Det er virkelig frustrerende og måtte plukke ut farger for så og overlate ansvaret til andre , det er en prøvelse hver eneste gang.

Etter et barnerom er ferdig så står kjelleren for tur , og det blir et enda større prosjekt. Men i år har jeg kun et bursdagsønske , og det er å få kjelleren ferdig. Så det er ingen tvil om at gubben skal få det travelt fremover , og assistentene blir ikke arbeidsledige fremover. Her skal alle mann i arbeid , og så skal mor selv tenke på de små detaljene…

 

Lettere kaos akkurat nå , men blir nok bra til slutt.

8 kommentarer

8 thoughts on “Det handler om de små detaljene

  1. Det der kommer til å bli veldig bra! Alle oppussingsprosjekter skulle hatt en adm.dir. som deg 😉 Og angående adventskalendere: jeg har også startet med å skaffe innhold. Og mottakeren, altså “ungen” er (bare)21 og studerer og bor i et annet fylke 😉

    1. Dine barn er heldig med sin mor , jeg vet ikke om jeg hadde styrt like mye om mine hadde flyttet ut😅Men kjekt er det , spesielt når minstemann fortsatt har barnemagien i seg enda💜

  2. Det rommet kommer til å bli superdupert! Flink datter, flink mor! Og alle andre som bidrar. Det kommer til å bli en veldig fornøyd gutt. 🙂 Klem fra Synnøve

  3. Det der blir et skikkelig tøffing rom altså👍
    Adventskalender ja……, mine to gutter ble lovet( da de bodde hjemme) at de skulle få kalender til de fikk familie/ eventuelt barn selv….. vel, den lovnadene førte til at min yngste fikk kalender til han va … ehe…..31!!! Da han va i militæret tenkte æ st da ville han nok ikke ha… joda han ville absolutt ha den dit og🙈🙈 i dag har heldigvis hans egen lille sønn arvet kalenderen😉
    Det som vi imidlertid gjør i dag er at vi( 6 søsken) lager kalender til vår 82 år gamle mor som har stor glede av dette! Kor vi har arvet dette fra? Gjett🙈

    Kjære Vivian 🥰du gjør virkelig en formidabel innsats👏Kalender tel alle 4; da må man virkelig starte tidlig altså. Du inspirerer🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *