Det gjør så vondt…

Categories Blogg

I går skjedde det igjen , hjertet mitt bristet over livet som engang var.
Hele familien samlet seg fremfor et lite videokamera , bilder fra et annet liv rullet over en liten skjerm. Alle sanser ble skjerpet , alle dufter og inntrykk vendte tilbake.
En lykkelig familie med store smil skinte imot oss , håpet og drømmer for fremtiden levde fortsatt.

 

Lyden av en syngende liten jente fylte rommet , tonene fra Mamma mia brakte frem smilet på oss alle. Tre små søsken kjempet om oppmerksomheten til en ung mor , og bak kameraet kunne en lett trillende latter høres. Jeg kjente hvordan hårene på kroppen min reiste seg , lyden av en velkjent latter fikk kroppen min til å reagere. Det var da det skjedde , i det musikken på skjermen stilnet kunne vi høre en kjærlig varm stemme.

 

En stemme vi alle har savnet , en stemme jeg kun hører inni meg.
Plutselig ble det stille i en liten stue , alt som kunne høres var en vakker stemme fra en liten skjerm. Med tårer i øynene kikket jeg rundt meg , alle følelser hadde lagt seg utenpå. Ved siden av meg satt en liten gutt , helt stille satt han og så på en liten skjerm. Jeg så hvordan han krøp tett inn i far sine sterke armer , som for å søke ly.
En fremmed stemme vekket noe i han , et savn kom til syne i to små øyne.

 

“Er det deg mamma” visket han stille , selv om stemmen var fremmed så kunne jeg se at han kjente den igjen. Han hadde den langt inni seg , mange timer med barnesang på sengekanten hadde satt spor. En stor sterk mann var ikke så sterk lenger , en enslig tåre lagde spor nedover et varmt kinn. Alle følte på det samme , lykken som engang var vår var nå noe vi bare kunne se på film. I et stille øyeblikk hørte jeg min datter si det vi alle tenkte , “de er ikke oss lenger”.

 

Plutselig var det bare meg og en mann igjen i en liten stue , barna hadde fått nok. Jeg kunne se det i øynene deres , de gikk til sengs med et savn. Et savn som ga en bunnløs smerte , en smerte man aldri klarer å bli kvitt. Lyden av gråt fylte huset , og den lyden kom fra oss alle…

30 kommentarer

30 thoughts on “Det gjør så vondt…

  1. Sterk lesing, måtte tørke tårer jeg og, så hvordan dere har det er kan jeg bare tenke meg, håper du får en brukbar, fin dag❤️

    1. Når jeg ikke tror jeg har tårer igjen så kommer det øyeblikk som dette , slike øyeblikk både syrker oss og tapper oss for krefter. Men er det en ting jeg har lært så er det at sorg og gleder går hånd i hånd💜

  2. Ufattelig trist å lese. Tusen takk for at du deler dine innerste tanker og følelser. Jeg ønsker deg en god dag sammen med din fantastiske familie. Tone

  3. Å, det gjør så vondt å lese. 😥 Hva kan jeg si, det er bare ikke til å forstå hvor tungt det må være for deg og dine, å få livet snudd slik på hodet av en brutal sykdom. ❤
    Du er utrolig sterk person, og du lærer meg så mye om verdien av å leve, og hva enkelte som deg og dine, blant mange må gå igjennom. Sender varme tanker og gode klemmer 🥰❤❤❤

    1. Tusen takk kjære deg , det betyr så mye for meg at dere tar til dere mine ord , livet er brutalt noen ganger , men gud hvor fantastisk det også kan være 💜

  4. Kjære vakre du❤️Jeg skulle så inderlig gjerne gitt deg en stor, varm klem i virkeligheten! Hjertet mitt fylles av fortvilelse, og jeg sanser den kjærligheten og bunnløse smerten dere bærer, og jeg er bare så fattig uten mulighet til å bidra. Hadde jeg bodd i nærheten ville jeg spurt om å få lov å komme og være der for deg, og dere. Snille, nydelige du. Vet du hvor vakker du er, utenpå og inni?!❤️🌹Så har du verdens fineste liten gutt, barn, en solid mann, en familie som jeg ser er så inderlig glad i hverandre. Du har nå din sterke stemme gjennom alt du forteller, og måten du formidler ordene dine.🥰

    1. Åååå kjære deg , du gjør mer enn du aner Synne💜 Det at jeg får muligheten til å dele alle mine tanker med dere og at dere tar til dere alle mine ord betyr så uendelig mye for meg , jeg vet ikke hvor jeg ville vært uten deres støtte og gode ord 💖Så tusen takk kjære deg , takk for at du følger meg på denne reisen💜

  5. Dette gjorde vondt å lese. Det at du deler dette med oss, bidrar til at vi forhåpentligvis blir mer bevisst hvor bra vi har det, og at ingen vet hva morgendagen bringer 💜 Jeg føler så inderlig med dere alle sammen 💜 Livet tar virkelig uante svinger noen ganger 💜 sender en varm og god klem fra meg ♥️

    1. Ja når lynet slår ned er det ingen av oss som vet , livet her og nå er egentlig alt vi har 💖Tusen takk for at du følger meg Trude , jeg er så takknemlig for at jeg får lov til å dele alle mine tanker med dere 💜

  6. Kjære deg dette ble det tårer av fra meg😥😢
    Det er ufattelig trist og lese og tenke på dere alle
    Hvordan du klare og få ALLE de ordene frem er ikke til.og fatte
    Du er en fantastisk mor og kone
    Er sikkert de setter utrolig pris på deg
    Vi lesere gjør også det
    enda jeg kan bare si for.min del🤗🤗🤗
    Du vekker meg opp ……og sier ……bruk tiden fornuftig
    Ikke bry deg om bagateller
    Takk for at jeg får følge deg
    Leser HVER dag☺☺🤗🤗

  7. Kjære vene hvor vondt å lese uten å kunne hjelpe.
    Fikk stor klump i magen. Er så urettferdig, men for en styrke du må ha.
    Du har en kjempefin familie og dere fortjener så mye mer.
    Sender en stor styrkeklem til deg.
    Du er et fantastisk menneske med stort hjerte.
    <3

  8. Kjære dæ Vivian 🥰Dette va ondt å lese. Ubegripelig for mange av oss. Det du berører i mæ e æ helt sikker på gjør mæ tel e bedre menneske; så igjen ; takk skal du ha for det du formidler tel oss🌸

    Ps Hvis den lille jenta på bilder e di datter,så må hun da være en tro kopi av sin vakre mamma🌸

  9. Sterkt å lese – gråter for og med deg.
    Snille,gode Vivian❤
    En kjærlighet så stor- en bunnløs sorg og fortvilelse.
    Hver dag gir oss minner – og de må vi huske å ta med oss.
    Takk for at du deler gjennom bloggen.
    Stor klem ❤

  10. Tårene triller, så trist lesing. Det må være forferdelig vondt for dere alle sammen.
    Sender en stor klem ❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *