Det er jo bare Tirsdag!!

Categories Blogg

Jeg følte meg som en amøbe som så dagens lys for første gang når jeg våknet idag, eller som en pungrotte som har hengt litt for lenge i treet. Faktisk så våknet jeg 05.40, strevde hardt med å få øynene til å åpne seg, men jeg måtte bare få på datamaskinen!

Jeg tror jeg må legge meg inn en plass for en periode, for der lå jeg irritert og frustrert fordi jeg ikke fikk på dataen. Og vet du hvorfor jeg stresset så tidlig på morgenen? Jo jeg trodde nemlig det var lørdag! Jeg skulle gjøre klar datamaskinen for å se film med en liten gutt, han kom nok tassende om en times tid.

Jeg skjønte fremdeles ingenting når både far og sønn sto opp et kvarter senere, men syns det var fryktelig tidlig selv for Isak å stå opp så tidlig på en lørdag, han pleide nå å sove lengre enn til 06.00 i helgene. Så når jeg hørte pappaen på badet ved siden av, ja da ropte jeg…

“Du kan bare sende han inn her”

Du kan forestille deg skuffelsen og forvirringen som oppsto en tirsdag morgen. Jaja, jeg kunne i det minste sove litt lenger. Men galskapen stoppet ikke der må du tro, som sagt så trenger denne kjerringa en pause. For når hjemmesykepleien plutselig sto ved senga og lurte på om jeg ville stå opp, så glefset jeg ut et nei der jeg lå i senga. Det var da fryktelig til mas på en lørdag morgen!!

Men jeg kom meg opp til slutt, og innså til slutt at det var faktisk bare tirsdag. Dette tror jeg blir en lang uke. Ute er tydeligvis vinteren kommet  tilbake, men jeg er lei av dette ubestemmelige været. Jeg har nemlig så lyst til å gå og hente Isak i barnehagen, da ville vi fått en fin tur sammen. Men enten bøtter det ned eller så er det klink is, jeg kommer meg regelrett ingen vei.

Jeg har sagt det før og sier det igjen, jeg har verdens beste mann. Igår kom tårene, lykkelige tårer, han sa nemlig noe som berørte meg dypt. For når vi skulle legge oss igår så utbrøt han plutselig…

“Jeg har det på akkurat samme måte, dette må vi gjøre noe med”

Han siktet til innlegget mitt om privatliv , og han hadde kjent på det samme. Så derfor kom han med et forslag som rørte meg til tårer, “jeg tar vaktene enkelte ettermiddager og en helg i måneden , hva syns du”?

Jeg ble så glad for at vi var enige, og hadde kjent på de samme tingene. For så lenge jeg er sånn som jeg er nå, så har min mann ingen problemer med å ta hånd om meg. Bare det at han foreslo det sier litt, og som han så fint sier, “vi kan ikke gå rundt å være redd for å fjerte i eget hus”.

Så nå sitter jeg her lykkelig og tilfreds, hvem har sagt at blogging ikke kan føre til noe? Her i huset utfører blogging mirakler…

PS: Vill jubel i stua, endelig kom TVen til liv igjen. Redningen kom til unnsetning idag.

6 kommentarer

6 thoughts on “Det er jo bare Tirsdag!!

  1. Forstår godt du ble glad og rørt! Det blir nok godt å få ha hjemmet litt mer for seg selv! En god mann du har! Fine dere to!👌😘

  2. Nå ble jeg rørt på dine vegne 💜 fantastisk av din mann ❤️så flott at TVen er tilbake igjen. Det er koselig å gløtte på kassa innimellom ☺️ tror ikke du trenger å legges inn noen steder, du er ikke den første, og ikke den siste som tar feil av dagene 🤣😂

  3. Så fin han er Geir Håvard😍og det blir nok godt for dere uten assistenter innimellom❤hadde sikkert vært lurt med et eget rom til assistentene. De skal jo egentlig være din skygge😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *