Det er i mørket de virkelig viser seg….

Categories Blogg

Som små stjerneskudd dukker de opp, når mørket griper tak i meg for alvor at jeg virkelig ser de.
Små lysglimt som påminner meg om hva jeg kjemper for, små lysglimt som får hjertet til å smile.
Bittesmå stjerneskudd som gir meg en indre ro, og når mørket igjen blir altoppslukende stiger de frem som en vakker soloppgang midt på svarteste natta.

For midt oppi kaoset trer dere frem, alle deres gode ord gir meg påfyll av krefter. Stødig som fjell griper dere tak i meg når jeg vakler, dere gir meg lys når jeg trenger det som mest.
Som små fyrtårn leder dere meg på rett vei, når kulden griper tak i mitt hjerte varmer dere det opp igjen.

 

En skolegutt står fremfor meg, med glitrende øyne visker han bort all sorg.
Stolt viser han frem sitt nyeste kunstverk, en sliten peis har nå blitt oppgradert. Jeg må bare smile når jeg ser hvor stolt han er, selv om peisen nå var forvandlet til en skrivebok.
Mammahjerte sprakk av stolthet, en hvit peis ble et lite lysglimt i mørket.

Bilen sto klar og ventet, varm og god ble den en stor kontrast til den kalde høstluften som traff mitt varme kinn.
En kjøretur med tre av mine kjære, langs veien forsvinner tid og sted.
Det er da den dukker opp, et tegn på at nok en dag gikk mot slutten.
Dagens siste solstråler forvandlet himmelen til et vakkert maleri, en rund glødene kule fylte mitt sinn med ro.

Det er når mørket griper tak i meg jeg virkelig ser de, livets små gleder skinner som aldri før.
De siste ukene har vært preget av redsel og kaos, tårene for fremtiden har vært mange.
Men det er når jeg ligger nede de små gleder skinner som sterkest, det er da jeg ser hvor vakkert livet er. Min indre flamme brenner enda, jeg skal kjempe for livet så lenge jeg kan…

8 kommentarer

8 thoughts on “Det er i mørket de virkelig viser seg….

  1. Kjære deg. Kan ikke du bare gi ut en bok med alle de vakre fortellingene dine samt dine betraktninger av livet som alvorlig syk? Du har jo allerede grepet oss som leser bloggen din så til de grader.<3 Vi er mange som med din historie lærer veldig mye om oss selv og vårt eget liv. I hvert fall har jeg det.<3 Så tusen takk for den innsikten du har gitt meg.<3 Bare for å ha det sagt; jeg hadde kjøpt den boka!(Ja, jeg hadde kjøpt den til noen jeg mente kunne trenge den også, jeg!) Ha en fin helg.<3

  2. Så fint du skriver.
    Vi kjenner ikke hverandre, men jeg har begynt å følge bloggen din.

    Dine kloke tanker, dine hjertesukk og dine fortellinger om glade øyeblikk berører.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *