Det betyr så mye…

Categories Blogg

På søndag fikk gubben en uventet melding, det var noen som hadde prøvd å få tak i meg. Normalt sett er mailen noe av det første jeg sjekker når jeg står opp, men akkurat denne søndagen hadde jeg mer enn nok med meg selv.
Men jeg skjønte jo at jeg hadde gått glipp av noe når gubben viste meg meldingen, for meldingen var fra Dagbladet.

De lurte på om de kunne få lage en reportasje om meg og familien, noe jeg selvfølgelig takket ja til. For etter seks år med denne sykdommen så betyr det så mye at jeg fortsatt får muligheten til å dele min historie, dele mitt budskap om at livet ikke er over selv om man er fanget i egen kropp.

Det er det samme med denne bloggen også, og når jeg fikk spørsmålet om hva denne bloggen betyr for meg så fikk jeg problemer med å svare.
For nå har jeg holdt på med denne bloggen i fire år, hver eneste dag har jeg delt fra livet mitt.

Hver dag eller helg, frisk eller syk, i fire år har jeg lagt ut minst et innlegg daglig.
Det tror jeg sier sitt, om hvor mye denne bloggen betyr for meg. Jeg husker enda hvordan tilværelsen min var før jeg fikk datamaskinen min, alt jeg husker var et altoppslukende mørke. Denne bloggen ga meg en ny hverdag, noe å stå opp til hver dag. Sakte men sikkert fikk jeg stemmen min tilbake, og det har endret hele min tilværelse.

I løpet av disse seks årene har jeg delt historien min flere ganger, både her på bloggen og i media. Jeg føler meg priveligert som har fått muligheten til å spre mitt budskap, og det betyr mye at jeg fortsatt blir kontaktet. Men det som betyr mest er møtene med alle disse menneskene som kommer for å intervjue meg.
Det har blitt mange fine møter opp igjennom årene, møter som har satt spor.

Møtet med Dagbladet ble et slikt møte, et møte jeg tar med meg videre.
Jeg er så takknemlig for at jeg fortsatt får en mulighet til å prate om livet, bruke stemmen til noe som gir mening. Det at jeg fortsatt får muligheten til å fronte denne sykdommen betyr så uendelig mye, da føler jeg i det minste at jeg bidrar med noe.
Tre små bokstaver har frarøvet meg mye, men de har også gitt mange uforglemmelige øyeblikk. Jeg har lært at selv et altoppslukende mørke ikke er lystett, livets gleder finner veien tilbake uansett. Neste uke kommer reportasjen i Dagbladet, og jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet…

16 kommentarer

16 thoughts on “Det betyr så mye…

  1. Det er jo kjempe bra at folk får vite om denne sykdommen og hvordan det er å leve med den. Du er flink til å formidle så den reportasjen skal jeg lese.🌞

  2. Alle trenger vi å kjenne at vi betyr noe på en eller annen måte, og det du gir av deg selv i bloggen din og ellers med historien betyr mye for mange. Ikke bare for deg, selv om det er det du kjenner mest på selv, men det er en berikelse å få innblikk i din hverdag og ikke minst den nydelige måten du veldig ofte skriver på. Og for atter andre som er i lignende situasjon som deg er du nok en stor inspirator mentalt sett med tanke på å gi livet mening og innhold til tross for sterkt begrenset bevegelighet.
    Det står stor respekt av det du gjør og den du er ❤🙏❤

    1. Åååå tusen takk Linda, for en fantastisk fin kommentar 💜
      Jeg er så takknemlig for at jeg har lesere som deg, det er takket være dere at jeg har fått en stemme igjen 💖

  3. Takk for at vi får ta del i livet deres via bloggen.
    Du er en kjempefin representant for dem med Als.

  4. Denne bloggen betyr ekstremt mykje for mange og skal du vite. Det setter ting i perspektiv, du belyser ALS på en god måte. At du som er så sjuk fortsatt har topp livslyst er virkelig beundringsverdig🥰Du er et forbilde❤️

  5. Det er jo helt fantastisk!! Fyldige reportasjer i landets to største aviser i løpet av et halvår, er jo hinsides stort, og ikke minst betydningsfullt for å få satt ALS på kartet!
    Vet du forresten hvilken dag det kommer?

  6. Åh ,den reportasjen gleder jeg meg til å lese🙂 Som de andre sier,du er så flink med ord,og bloggen din betyr mye for mange. “Selv ett aloppslukende mørke er ikke lystett “. En utrolig flott setning. Får lyst til og ha utsagnet på veggen ,med bilde av en himmel med mørke skyer,hvor vakre små gylne stråler trenger seg gjennom💖 Håper du får en fin søndag med familien,og at du får kost deg ute❤🌺🌻

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *