Det begynte ikke bra…

Categories Blogg

Jaja her ligger jeg altså, rett ut igjen! Det kom som kastet over meg når jeg våknet, hetetokter etterfulgt av en real kvalme. Ikke si det, skulle jeg virkelig få syka på selve nyttårsaften, hva er det med meg for tiden? Så her ble det full rulle i formiddag, det så mørkt ut en stund.

Men nå har jeg holdt meg i senga, og nå klokken 15.30 kjenner jeg at det endelig begynner å lette. Så kanskje jeg får lov til å feire nyttårsaften sammen med familien likevel, lite kjekt å måtte tilbringe kvelden i senga. Nå skal jeg hvile litt til, og så håper jeg på å komme meg opp til de andre snart.

Denne julen avsluttes med at gubben løper rundt. For som vanlig har vi ingen assistent, så han må ta seg av meg, en liten gutt og middagen. Dessuten skal Isak gå julebukk i dag, så det må ordnes også. Heldigvis er det bare oss og mine foreldre til middag, så det får gå som det går. Men jeg har ikke hjerte til å be han pynte bordet og rydde huset, for da bikker det vel over.

Nei vi får gjøre det beste ut av det, aller viktigst er at jeg kommer meg og at vi kan feire sammen. Det er ihvertfall ingen tvil om at en liten gutt er i storform, mor slipper ihvertfall ikke unna selv om hun er pjusk. Senga er blitt omgjort til brannbil, og jeg er “Elvis”, hjelperen til selveste “Brannmann Sam”. Men det endrer seg fort. For når naboen fyrte av noen raketter her, ja da havnet vi plutselig på sjørøvertokt.

Jeg fikk forespørsel fra min forhenværende assistent om hun kunne låne bikkja vår ikveld. Hunden vår er nemlig ikke redd fyrverkeri, han løfter ikke på øyelokkene engang når det tar av. Så siden hun har en valp som er litt skvetten, så ville hun låne vår for litt forebygging. Jeg håper det går bra, det hadde jo vært fint om det funket.

Nå lukter det pinnekjøtt i hele huset her, og jeg kjenner matlysten begynner å komme tilbake. Det må nå være et godt tegn vel? Jeg håper dere nyter de siste timene av 2019, så sees vi i 2020.

Riktig godt nyttår til dere alle, måtte vi få et herlig år 💜

4 kommentarer

4 thoughts on “Det begynte ikke bra…

  1. Så kjedelig om du skulle bli syk på selveste nyttårsaften, får håpe det gir seg. Krysser fingrene.
    Når det kommer til assistenter, det skal være noen der. Ring firmaet som leverer, de kan beordre folk på jobb. Dette er sløvt av dem. Melder assistenten seg syk til deg eller firmaet? For det er firmaet som er deres arbeidsgiver, de skal ha beskjed, du er arbeidsleder, men har ikke arbeidsgiveransvar, stor forskjell der. Og da skal firmaet sette inn andre. Ferdig snakka. Hvilken plan har de forresten om mannen din er borte og assistenten melder seg syk? Sier igjen, få assistenter gjennom kommunen, de har alltid noen å sette på, for det firmaet er jo bare tragisk som ikke skjønner alvoret og har nok opplærte assistenter. Og husk å ringe Arbeidstilsynet etter jul, firmaet bør miste retten til å levere, de er rett og slett ikke i stand til å gjøre jobben sin og det er alvorlig når det kommer til så hjelpesløse folk som deg.

    Så flott at du lånte bort hunden din. Derimot tror jeg ikke det er til noen hjelp. Vi har fire stk der en ene er livredd fyrverkeri og høye smell, det til tross for at den har vært sammen med trygge, rolige hunder hele livet. Derfor velger vi å legge henne på badet, der er det det lydtett, varmt på gulvet og hun sover seg gjennom kvelden. Best for henne og best for oss.

    Takk for mange fine blogginnlegg i år, håper på like mange, fine innlegg i 2020

    Gode ønsker for kvelden og det nye året til deg og din fine flokk

    1. Tusen takk for fine ord Kristin 💜Assistentene melder til firmaet, så når ingen av de fire kan så blir vi overlatt til oss selv. Men nå har vi bestemt oss for å ta skjeen i egen hånd, vi finner oss ikke i det lenger💜 Kos deg i kveld og nyt siste timene. Riktig godt nyttår💜

  2. Ønsker deg og familien din en fin nyttårsfeiring! Ser frem til mange nye og inspirerende innlegg i 2020:-) Klem Hilde

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *