Denne tirsdagen ble bånn i bøtta….

Categories Blogg

En dårlig start på dagen var ikke helt det jeg trengte i dag , jeg har sovet dårlig og har hatt store smerter i hendene i natt. Nervesmerter er noe dritt , og de er aller verst når jeg skal prøve å slappe av. Dette er en av grunnene til at jeg gjerne vil ha beskjed på forhånd om ulike prosedyrer som må gjøres , for jeg vet aldri hvordan dagsformen kommer til å være. Men så lenge jeg er forberedt på det som skal skje så går ting litt lettere , jeg slipper i det minste å starte dagen med et sammenbrudd.

Etter den morgenen orket jeg ingenting , det føltes ut som om noen hadde dratt ut proppen i meg. Alle mine krefter rant ut i sluket , jeg var helt tom når jeg sto opp.
Likevel sto jeg opp til vanlig tid , men jeg har vært på gråten i hele dag. Det er nemlig en forferdelig følelse når du føler du ikke blir sett , når alle står over deg og virker irritert over at du reagerer. Den følelsen unner jeg ingen , ingen skal være nødt til å føle seg liten bare fordi noen velger å ikke lytte.

Elsker rhododendronene mine💖

Så idag har jeg sittet i godstolen som en amøbe og bare stirret inn i en skjerm , jeg fikk ikke med meg halvparten av det som var på Tven. Tankene har vært helt andre plasser , jeg har ikke klart å konsentrere meg om noe. Alt jeg har klart å tenke på er hvordan dette skal gå , for en dag vil jeg ligge der helt uten mulighet til å rope ut. Helt alene som i dag , og da blir det enda enklere å overkjøre meg.

Det var ikke før min datter kom hjem at jeg klarte å komme tilbake til virkeligheten igjen , og det var i dag jeg merket at hun er blitt myndig.
“Jeg reiser til pappa idag jeg” var det første hun sa når hun kom hjem , de hadde nemlig fått fri fra skolen resten av uken. Faren hennes bor i Oslo , og på grunn av korona har ikke det blitt så mange reiser den siste tiden. Men nå er jo jeg fullvaksinert og smittetallet er lave , så nå kan hun endelig reise dit igjen.

Koselig med litt lys i mørket

Jeg hadde egentlig sett for meg at hun skulle bli borte helt til søndag jeg , men det skulle hun tydeligvis ikke. Hun hadde nemlig lagt store planer for helgen , så hun kommer tilbake allerede på fredag. Det er nemlig tid for den årlige syv fjells turen her i Bergen på lørdag , og den har hun tenkt seg på. Jeg håper bare det går bedre enn forrige gang , for når hun kom hjem da så det ut som om hun hadde vært i krigen.

Englene lyser også opp

Nå håper jeg bare på at morgendagen blir litt bedre , for jeg trenger en litt lysere dag nå. Resten av kvelden skal jeg tilbringe med godteriskåla på fanget , det er nemlig ingenting som hjelper bedre på humøret enn et lite sukkerkick…

9 kommentarer

9 thoughts on “Denne tirsdagen ble bånn i bøtta….

  1. Håper du får en bedre dag i morgen Vivian ❤️ Kos deg med godteriskålen, jeg er på slankekur så her er det kun små mengder på lørdager 😁
    Klem 🌹

    1. Jeg kan ikke si at jeg misunner deg noe særlig , den eneste fordelen med denne sykdommen er nettopp det at jeg kan spise det jeg vil når jeg vil 😊

  2. Føler med deg😔❤️Nydelige rhododendron😍Leste akkurat at man skal bruke blodmel som avskrekkninfsmiddel mot hjort og rådyr, så spiser de ikke opp plantene og løkene dine🤗Har det nok på Felleskjøpet.

    1. Tusen takk for tips Marit , det må jeg undersøke😊Nå holder vi på og lage en hvitløksblanding som vi skal prøve å spraye på blomster og tulipaner , blir spennende å se om det funker.

  3. Leit å høre at du har hatt en tung dag. Håper dagen i morgen blir bedre:) du fortjener alt godt som kan skje ❤️ Beundrer din styrke, men det må være lov akseptere at noen dager bare er dritt. Bra at godteriskåla kan være til litt trøst hvertfall 😃 på dårlige dager må man gjøre alt man kan for å være snill med seg selv. Stor klem

  4. ❤️kor nydelige blomster ! Tenker at i ditt område vokset det meste som du får i bakken ( ikke løkene kanskje🙈). I mi « steinur» i nord ber vi en stille bønn om at reinen ikke henter desserten på mi trapp😂

    Nyt godteriskålen Vivian , det unne æ dæ virkelig🥰

    1. Ja de dyra Sølvi , noen er plaget med sauer og geiter og noen er plaget med Rein , men slik er det når man bor tett på naturen 😅Håper Reinen holder seg unna trappa di💖

  5. Dårlig gjort av hj.sykepleien å komme durende inn og ville sette igang med prosedyre uten forvarsel. Respektløst. Avvik.. Godt du hadde godteriskåla i kveld, det er kos det ❤️🥰😋 Jeg så du hadde fine bilder av utepynt, så koselig. Jeg elsker pynt. Håper dagen i morgen blir bedre ❤️❤️❤️🌹🌹Klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *