De små gledene i livet…

Categories Blogg

Det ble en deilig kveld i går, igjen merket jeg hvor godt det var at helgen var kommet.
Hverdagene er travle selv for oss, noen få timer på ettermiddagen er det jeg får med mine kjære. Barna har sine aktiviteter de skal på, og med lekser innimellom blir det minimalt med tid.

 

Derfor gleder jeg meg til hver helg, helgene med mine kjære betyr mer nå enn aldri før.
Før var det om å gjøre og få mest mulig ut av helgen, helst skulle man bestige minst to fjell i løpet av de to dagene. Barna skulle kjøres på kamper og til venner, enkelte helger var travlere enn hverdagen selv.

 

Men er det en ting denne sykdommen har lært meg så er det at livet ikke kommer i reprise, tiden man bruker kommer aldri tilbake.
Når jeg tenker tilbake på hvor mye tid jeg brukt på unødvendige ting tidligere blir jeg nesten litt uvel, heldigvis har jeg nå fått øynene opp for hva som er viktig i livet.

 

Freden senket seg i en liten stue i går kveld, et Tv program samlet familien.
En liten gutt kom bærende på sakkosekken sin, og min datter satte seg også ned. Alle som var hjemme samlet seg rundt meg, og igjen kjente jeg på hvor mye disse små øyeblikkene betyr.
Ingen jag og mas, de travle hverdagene var for lengst glemt.
Her og nå var alt som betydde noe, og igjen følte jeg på gleden ved å fortsatt være her…

4 kommentarer

4 thoughts on “De små gledene i livet…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *