De klarte det igjen…

Categories Blogg

Nå kjenner jeg at jeg har fått nok, den behandlingen vi får fra Bergen kommune har aldri vært mer kritikkverdig.
For på fredags kveld rett etter nyhetene fikk jeg en mail, en melding om at det var kommet et nytt brev til meg i Digipost.
Jeg ristet bare på hodet der jeg satt, for jeg visste godt hvem avsenderen var.
Man trenger ingen Bachelor utdanning for å forstå hvem som sender ut brev fredags kveld, kommunen velger sine tidspunkt med omhu.

Bare synet av meldingen fikk hjertet til å gjøre et hopp, for etter at vedtaket ble forkastet på grunn av saksbehandlingssvikt har vi ikke hørt noen ting.
Det eneste vi har fått beskjed om er at de skal behandle saken på nytt, det vil komme et nytt vedtak. Så når jeg fikk mailen på fredag tenkte jeg at kommunen hadde fått fingen ut og faktisk fattet et nytt vedtak, og jeg hadde håpet på at de denne gangen hadde tatt våre opplevelser på alvor.

Men når jeg åpnet brevet måtte jeg bare le, ja det hele ble bare for dumt.
Gubben måtte lese brevet hele tre ganger før det sank inn, dette kunne da mulig være sant??
For i brevet fra kommunen sto det svart på hvitt, vi ble ikke prioritert.
Kommunen hadde så stor pågang av søknader for tiden at vi havnet bak i rekken, vår sak kunne vente. Teksten lød som følger:

Brev om utsatt saksbehandlingstid vedrørende klage på vedtak om BPA og
hjemmesykepleie for Vivian Brosvik, f. 16.11.1979
Viser til mottatt klage 17.09.2021 om BPA og Hjemmesykepleie for Vivian Brosvik, f.
16.11.1979.
På grunn av stor pågang av søknader om helsetjenester vil Vurderingskontoret ha noe lengre
saksbehandlingstid.
Søknader om nødvendig helsehjelp, så som hjemmesykepleie, korttidsopphold i sykehjem og
behov for akutt alarm vil bli prioritert.
Du kan forvente at vi tar kontakt med deg innen medio desember for vurdering av klage.

Men det stoppet ikke der kan du tro, for i går skjønte jeg kommunen holder oss for narr. Brevet og teksten over om lang behandlingstid var tydeligvis en vits, for i går kveld fikk jeg tilsendt det nye vedtaket.
Igjen klarte kommunen og ødelegge en god helg, for i følge vedtaket så kommunen ingen grunn til å endre sitt syn i denne saken.
BPA ordningen min vil bli fjernet, og jeg har ingenting jeg skulle ha sagt!!

Her sitter jeg, et fullstendig oppegående menneske som nå blir totalt umyndiggjort.
I tillegg får vi til stadighet motstridende beskjeder, i det ene øyeblikket er ikke saken vår viktig nok, og i neste øyeblikk blir vi totalt overkjørt.
Jeg er nå så rasende forbanna, og alt jeg til stadighet hører er forsvarlig helsehjelp.
Men jeg lurer alvorlig talt på hva kommunen legger i forsvarlig helsehjelp, for den eneste som kan gi meg forsvarlig helsehjelp er gubben.

Hjemmesykepleien fungerer ikke, hver uke skjer det nye avvik.
Det tverrfaglige temaet som jeg fikk tildelt fungerer heller ikke, mine ønsker blir ikke prioritert. Jeg har mistet min faste kontakt i hjemmesykepleien, og jeg har ikke fått noen ny. Utstyr og medisiner blir til stadighet glemt å bestilles, og jeg må gi faglærte opplæring i enkle prosedyrer som de helt klart burde kunnet.
Hvis det er dette kommunen mener med forsvarlig helsehjelp så er jeg den første til å skrive under på det, for ingen av mine kommunale helsetjenester gir meg trygghet.

Så nå må jeg igjen bruke tid på å kjempe, kjempe for et verdig liv.
Kan kommunen virkelig påtvinge meg en tjeneste jeg ikke vil ha? Er ikke det umyndiggjøring så vet jeg ikke hva umyndiggjøring egentlig er!!
Jeg er drittlei av å måtte kjempe for min eksistens, lei av bruke min dyrebare tid på en kommune som ikke lytter.
En ting er ihvertfall sikkert, jeg skammer meg over å bo i Bergen kommune.

Men det verste er at leverandøren vår i BPA ordningen i dag har sagt opp alle assistentene mine, selv om vi er i en klageprosess så tar de ingen hensyn. Så fra 1 November står vi uten hjelp, vi blir presset opp i et hjørne.
For nå blir vi motarbeidet fra alle hold, og uten assistenter står jeg på bar bakke.
Jeg skjønner faktisk ikke at BPA firmaet har lov til å si opp ordningen mens vi enda er i en klageprosess, det virker som at alt er lov i denne saken.
Men dette viser bare at det firmaet vi har ikke står bak oss, nå er det bevist en gang for alle at vi står helt alene i denne kampen…

40 kommentarer

40 thoughts on “De klarte det igjen…

  1. Du må ta kontakt med media tv 2 hjelper deg eler nyhete kanal
    Dette er menskeretighet brudd

  2. Dette er uhørt,jeg er i sjokk over hvordan Bergen kommune behandler deg og dine.Ta kontakt med media, dette må opp og fram. Tenk å «trampe» på mennesker som allerede ligger nede!
    Sender deg en god styrkeklem 😘

  3. Jeg har ikke ord! Det er Bergen kommune som skal skamme seg, ikke du. Og siden dere er i en klageprosess kan jeg ikke skjønne at firmaet kan si opp avtalen. Her er det mye som er uforsvarlig, og det starter og slutter med Bergen kommune. Styrkeklem og la det gå en fandenivoldsk Vivian i kampen nå! Selv om det er uhørt at du skal bruke din begrensede tid til dette ❤

    1. Ja for noen som prater så mye om forsvarlig helsehjelp så blir dette ubegripelig Line, jeg er spent på hvordan kommunen har tenkt å løse tiden videre. Oktober nærmer seg halveis allerede og det blir ikke rom for opplæring av en ny ordning, er det forsvarlig liksom??

      1. Kunne dere hørt med et advokatfirma om de kan gjøre en avtale? Hvis dere løfter det fram i media, at de fronter saken og får publisitet? Dere er mer i bakgrunnen. Og dermed får de også potensielt flere klienter. Mot at dere sparer penger? Et advokatfirma vs kommune er ganske forskjellig fra privatperson vs kommune. Og det er også noe prinsipielt viktig i saken din, som riktig advokat vil fatte interesse for. Spill på forsvarlighet, presedens, mange med ulike helseproblemer med lignende saker. Evt også ombud som andre har nevnt tidligere.

  4. Bergen kommune syns tydeligvis at du har god nok tid til å vente … utrolig !!! Syns det er trist at du må bruke kreftene dine på å kjempe for å ha det bra 💙

  5. Jeg skammer meg på Norges vegne for behandlingen av deg og familien din! Ser ikken annen utvei enn at du må gå til media! En skammens dag for HelseNorge, og alle vakre ord de kommer med👎🏿

  6. Er det mulig???? Jeg er rystet over det du forteller her. Jeg tror jeg ville engasjert advokat å saksøkt Bergen kommune. Eller som flere over her nevner, få det ut i media (tv). Hva i alle dager er det for et samfunn vi lever i her i landet, når ikke folk som er syke og svake skal kunne få den hjelpen de trenger for at hverdagen skal kunne oppleves noenlunde greit!! Jeg skummer av raseri her jeg sitter, på dine vegne, Vivian. En diger klem fra meg<3

  7. Dette var veldig trist å lese og kan ikke tenke hvordan dere har det oppi alt dette.🌷 ❤️

  8. Måtte lese to ganger, hva driver Bergen kommune med.. Det er jo bare helt SYK behandling 😳😒 Kjenner jeg ble irritert, tenker masse på deg ❤️❤️

  9. Jeg vet om mange som er veldig fornøyd, de behandler bpa’ene sine med stor respekt og harvsatt seg inn i arbeidsmiljøloven, som skal følges. Behandlerbman folk med vennlighet, ro, kjærlighet og respekt får man det gjerne tilbake igjen. Tittit inn her, 1-2 mnd siden sist, og samme sinne/raseri hos deg. Du får frita de fra taushetsplikt og gå til media, en sak har alltid flere sider.

    1. Jeg skjønner faktisk ikke hva du snakker om Heidi, hva i huleste har assistentene mine med dette og gjøre? Jeg kjemper jo for å beholde assistentene mine, de jeg har idag er jeg kjempefornøyd med. Vær så snill å ikke utal deg om noe du tydeligvis ikke har innsikt i, her blir alle behandlet med respekt og takknemlighet.

  10. Nei Nei Nei, det kan da ikke være mulig, ja kjør på der du kan. Dette burde VIRKELIG ut i media, slik kan de IKKE behandle deg Vivian. Jeg kjenner at dette gjør meg skikkelig lei meg og det må jo bare ordnes på et vis!

    Tenker på deg og føler med deg så mye ❤❤❤

  11. Som flere nevner her, MEDIA. Få det ut, så folk får med seg denne saken. Du er garantert ikke alene Vivian, og skulle flere da komme med sine historier og opplevelser, ville det jo vært kjempefint. Sammen er vi sterke, å nå må vi begynne å si fra. De er der for å hjelpe oss som trenger det, det er det mange som overhodet ikke praktiserer. Når de ikke engang har evnen til å høre på deg som sitter totalt uten mulighet til å tale din egen sak, da tråkker de virkelig på en som allerede ligger nede. Fy fader så uprofesjonelt, og til de grader stygt. Ut i Media…..

  12. Dette er rystende lesning. Er enig i dem som skriver at Media må kontaktes. Dette skal ikke være mulig i 2021. Jeg blir så eitrende f…….på deres vegne. Blir rett og slett målløs.

  13. Jeg tror kommunen har gjort noe straffbart her. Du må få dette frem i lyset. Kommunen burde skjemme seg når det gjelder hele prosessen.

  14. Eg er heilt rysta, blir virkelig lei meg på dine vegne💔
    Sender deg styrkeklemmer i fleng💕🙏

  15. Først satt jeg her lenge uten ett ord…. Så dypt sjokkert !!!! Og faktisk lei meg, så forbanna. Det skulle ikke være mulig ?!! Hvis du orker kontakte media så hadde jeg kontaktet tv2. Advokat kan fort bli durt, hva med starte spleis? Jeg bidrar gjerne. Eller høre med forsikring om du får dekket advokat via innbo forsikring, dvs du må betale en egenandel og får dekket deler av summen hvis d faller innenfor vilkårene. Det er som regel advokat som sjekker dette med forsikringselskapet du har. Noe må gjøres, og d fort. Dette er rett og slett et overgrep. Fælt å bruke det ordet, men de tar fra deg alt av egne beslutninger og forringer livet ditt, og d er d siste du/dere trenger. Grrrr sier jeg bare! Og en ting til, du er ikke helt alene, du har oss. Vi hjelper der vi kan ❤️💪❤️ Klem fra Synnøve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *