Dagen før dagen…

Categories Blogg

For første gang i livet mitt har jeg overlatt alt av ferieplanlegging til gubben, så hvordan dette kommer til å gå aner jeg ikke.
Jeg har en mistanke om at dette kommer til å bli en thriller av en sommerferie, selv reiseruten ble ikke klar før i går kveld.
Gubben var som vanlig sent ute med alt, hvorfor gjøre noe i dag som man kan utsette til i morgen er en filosofi min kjære mann lever etter.

 

Planen har alltid vært at vi skulle reise på fredagen, altså i morgen.
Men i går kjente jeg nervene begynte å ta meg, jeg begynte å lure på om jeg måtte kjøpe telt og ta med.
Ingen hotell var bestilt, og etter mine beregninger begynte det nå og haste.
Det var ikke før klokken 22.30 i går kveld gubben grep telefonen fatt, og etter flere telefonsamtaler fikk jeg ikke akkurat mindre nerver.

 

“Fa#n svar da…HALLo, E DET HUNDERFOSSEN HOTELL?? Brølte gubben inn i røret, klokken var mye og lunta var tydeligvis kort.
“HVA?? Bare et rom igjen?? Hørte jeg gubben rope før han klesset på røret.
Gubben måtte nå finne et nytt hotell, og det var etter denne samtalen jeg skjønte at denne sommeren kan bli meget spennende.

 

“E æ kommet til Thon hotell?? Ja vi trenger to dobbeltrom…Hund har vi også med oss…HÆ HVOR MYE SA DU?? He#vet#, så mye for en bikkje du knapt nok ser før du tråkker på han??
“Ja æ trur det hva alt, HVA, HVOR ER JEG KOMMET??? HALLINGDAL??? Æ SKU JO TE LILLEHAMMER!!!…

 

Resten av ringerunden fikk jeg ikke med meg, for gubben flyttet nå telefonsamtalene utendørs.
Han trengte tydeligvis luft, rød i topplokket stormet han ut for å trekke litt avkjølende kveldsluft inn.
Så hvordan dette går er ikke godt å si, det blir spennende å se hvor vi havner til slutt.
Gubben mener som alltid at han har stålkontroll, men av erfaring så vet jeg at ordet stålkontroll ikke hører helt sammen med gubben….

21 kommentarer

21 thoughts on “Dagen før dagen…

  1. Haha, nå fikk jeg meg en god latter av din levende beskrivelse! Rett fra levra er en god betegnelse på han Gubben din. Jeg tror ikke det er mye “skjult agenda” der i gården. Du har lagt ut et veldig flott bilde av dere i dag! Dette blir nok en fartsfylt ferie med mye spenning! Du liker jo spenning du. Henge himmelhøyt under en hangglider (eller hva det var?) hadde i hvert fall ikke jeg turt! 🙂

    1. Litt spenning sier jeg aldri nei til, men denne ferien tror jeg kan bli en thriller av de sjeldne😅Uforglemmelig er det ihvertfall ingen tvil om at den blir 😁

  2. Du er bare herlig Vivian…ler godt nå…syns jeg hører de samtalene ja…dette blir spennende. God tur og kos dere❤️❤️

  3. Heisann Jaaa denne ferien gleder jeg meg til 😁
    Jeg henger med fra DAG EN

    .Ikke mye ledig på hoteller i
    NORGE nå i denne KORONA tiden.
    Ingen reise til Syden 😎
    Så INGEN vet
    kansje det blir en natt i telt😂😂Jeg liker best HOTELL ferie!!
    Det er utrolig hva du får til med bokstaver..gjør.det såå spennende…………God tur HÅPER det beste for dere og hunden🐕🐕🐕🐕

    1. Nei de fleste velger å feriere i eget land Inga, heldigvis tenker jeg. Jeg hadde nok ikke hatt noe i mot en natt i telt akkurat, men hotell er nok det enkleste for oss når vi skal på tur 💖Nå krysser vi fingrene for at været holder seg bra gjennom uken, det blir uansett godt å komme seg bort litt🌞🌷😅

  4. Håper du satte det litt på spissen, stakkar de i andre enden, litt høflighet må mann vise😣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *