Dagen derpå…

Categories Blogg

Selv om det var rolig i går så var jeg utrolig trøtt i morges, det føltes litt som dagen derpå. Men det var nå verdt det, jeg er sliten men på en god måte. Isak sto med sengekanten i dag tidlig med et stort smil rundt munnen, ja man skulle nesten tro at han skulle kjøre betongbil igjen. Men idag gledet han seg til noe som ga mor frysninger på ryggen, og jeg var glad for at jeg slapp å være med.

Det er nesten for dumt, her sitter jeg med ALS og er redd for en filleting. Men dårlige erfaringer har gjort meg vettskremt, og det snører seg i halsen bare jeg hører ordet. Det var nemlig tid for tannlegebesøk, og av en uforståelig grunn så gledet han seg veldig. Men det må bety at vi har gjort noe riktig, min frykt skal ihvertfall ikke vises til han. Han skal få glede seg så lenge han kan, jeg skulle ønske det var meg som hadde de gode følelsene før et tannlegebesøk.

 

Jeg har tilbrakt dagen i godstolen, sløv som en amøbe har jeg sett på Tv i hele dag. Det var et under at jeg husket på å vekke sønnen i tide for sin avtale, for jeg har vært helt tom i topplokket idag. Jeg trenger oppladning kjenner jeg, egentlig skulle jeg vært på spa. Men siden jeg verken har boblebad eller massør her hjemme så måtte jeg klare meg uten, Real housewife of Beverly Hills er det nærmeste jeg kommer til rikdom og glamour.

Men gubben har planer han, utspekulert er han også blitt. For han ønsker seg så sårt en gravemaskin, og han bruker alle lokkemiddel for å få den. Ja for han vil grave opp baksiden av hagen, heve den slik at det blir flatt. Deretter vil han lage en rampe ned fra verandaen, og den skal gå ned på en svær platting med et utendørs boblebad i midten. Der skal han bære meg oppi slik at vi skal sitte sammen, meg og han under stjernehimmelen.

Det høres jo veldig idyllisk ut, men veien opp i boblebadet må nok diskuteres litt nærmere. Dessuten må jeg vel utstyres med vekter før jeg går oppi, for jeg kommer til å flyte som en strandet hval. Men tanken er da god, det må bare planlegges litt først.

Her om dagen fikk jeg et bilde tilsendt som dro meg laaaangt tilbake i tid. Helt tilbake til barneskolen, rett før jeg flyttet fra Lyngdal. En barndomsvenninne tok plutselig kontakt etter så mange år, og det er så koselig. Jeg måtte bare dele det med dere, men dere må selv finne ut hvem som er meg, litt gøy må jo jeg også ha.

Isak kom stolt hjem fra barnehagen idag, han hadde gapt som en løve hos tannlegen og fått premie som han viste gladelig frem. Men når man gleder seg til noe så koster det krefter, så han sovnet på sofaen med en gang han kom hjem. Det tar tydeligvis på å gå til tannlegen, men han var tydelig fornøyd med besøket.

Ut kom jeg meg og til slutt, for jeg skjønte at når en liten gutt våknet så ville energien være skyhøy. Derfor var det bare å få skrotten opp av godstolen og komme seg ut, det er alltid godt å komme seg ut litt. Været har også bedret seg heldigvis, og skal vi tro værmeldingen så er finværet på vei tilbake. En tur bort til naboen løste energinivået, og en trampoline er alltid god å låne.

Så denne mandagen har vært god, en god start på uken for alle. Derfor tar jeg meg et kakestykke ikveld, jeg var nemlig så heldig som fikk med meg kake fra igår. Resten av kvelden går med til å planlegge ferien, jeg må søke etter passende overnattingssteder. Rop gjerne ut dersom dere vet om egnede plasser i nærheten av Trondheim, Narvik og Alta, vi tar imot alle tips. Håper mandagen har vært god for dere alle, og nyt kvelden videre…

2 kommentarer

2 thoughts on “Dagen derpå…

  1. I Alta er det to hotell, Thon hotell og Scandic hotell. Vi har også to campingplasser. Det er koselig å lese at du har hatt en fin dag i dag 💜 Jeg er også stolt over at jeg ikke har overført min tendens til tannlegeskrekk til mine barn 💜

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *