Dag 19, takknemlighet

Categories Blogg

OBS: Dette innlegget inneholder et sterkt bilde av PEGen , bare til advarsel for dere som ikke tåler sånt. 

 

Jeg våknet grytidlig i dag, sikkert fordi jeg har sovet så godt innimellom slagene. Har våknet noen ganger av smerter, men da har de vært snar med å gi morfin. Men smertene gjør meg ingenting i dag, for alt jeg føler på er takknemlighet. Både jeg og min datter gråt av glede igår, for hun spurtet opp her etter skolen. Stakkars, hun var helt utslitt etter å ha bekymret seg så voldsomt, regner med hun har sovet godt i natt hun også.

Lykkelig.no

 

Min mann var å hentet Isak i barnehagen i går, og det første han sa var at han ville opp til mamma. Det var akkurat som han skjønte at det var noe med meg enda jeg ikke har sagt noe, men han husket sikkert tårene hos meg og min datter kvelden før.

“Går det bra med deg mamma” spurte han når han kom inn døra her. Jeg har aldri vært så glad for å se han som igår, og jeg kunne endelig si med det største smilet at nå gikk det veldig bra. Det var alt som skulle til, for da ville han heller se på kaptein Sabeltann enn å prate med mamma, han hadde fått den bekreftelsen han var ute etter.

Idag har det skjedd mye på formiddagen. Legevisitt, røntgen, ernæringsfysiolog, og sårskift. Jeg får jo en del morfin pga smertene, så jeg blir litt døsig her jeg ligger. Så jeg kjente at det var mye på programmet idag, men jeg hviler innimellom slagene. Nå får dere heller lukke øynene dersom dere ikke vil se, jeg legger nemlig ut bilde av PEGen. Planen er å ta vekk slangen etterhvert, og få på en knapp som kan åpnes og lukkes. Da brukes bare slangen når jeg får næring.

Besøk har også hatt idag, mine foreldre var som alltid på plass. De har bare vært helt fantastiske igjennom hele prosessen, jeg skjønner ikke hvor de henter styrken ifra. Jeg vet hvor vondt de har det, og jeg kan lett forestille meg hva de går igjennom. For jeg har også bare en datter, og jeg vet ikke hva jeg ville gjort dersom noe hadde hendt henne.

Matlysten er ihvertfall tilstede, men jeg får ikke spise før ernæringsfysiolog har vært her. Jeg får bare håpe det ikke drar så langt ut i tid, nå er klokken allerede 14.30 så jeg håper hun kommer snart.

Nå kjenner jeg virkningen av siste morfin dose, så nå tror jeg at jeg skal ta meg en lur. Håper dere får en strålende tirsdag, jeg har ihvertfall gode dager for tiden….

PS : Nå er årets Vixen nominasjon i gang, dette er en stor begivenhet for alle bloggere. Jeg har ingen tro på noen pris, men det hadde vært kult å bli nominert. Så jeg håper dere vil nominere meg, og det kan dere gjøre HER!  

Tusen takk 💜

 

 

26 kommentarer

26 thoughts on “Dag 19, takknemlighet

  1. Jeg har nominert deg i kategorien Årets forbilde og den fortjener du virkelig å vinne!
    Tusen takk for alt du lærer oss om ALS og for at vi får ta del i livet ditt med alt det innebærer av opp- og nedturer. Du har en styrke som er helt utrolig og jeg ser virkelig opp til deg❤️
    God klem fra Vesterålen

  2. Nominert til årets forbilde! Si i fra om det er noe jeg kan hjelpe dere med! Stiller gjerne opp😃 Hilsen Linn Ada fra samme klasse som Geir😃

  3. ❤️Selvfølgelig har æ nominert dæ!! Stå på vakreste og tøffeste mammaen æ vet om 💪🏻🥰

  4. Årets forbilde❤️Tøffeste dama på kloden😊
    Jeg har tenkt masse på deg i dag og, glad for at det gikk så bra, lillegutten din som nok skjønner mer enn han klarer å forstå og ta inn over seg, storesøster som trenger ei mamma, som er så flink med lillebror, ja hele flokken din, som endelig kan begynne å glede seg til jul. Mamma kommer hjem.
    Du takler smerter som en helt, fy søren for ei dame💪🏼

    Klart du er nominert 💃

  5. Har nominert deg til Årets forbilde. Håper av hele mitt hjerte at du vinner denne prisen. Det hadde du virkelig fortjent <3

  6. Jeg må innrømme at jeg har (snik)lest bloggen din en stund, og ikke turt å ta steget å kommentere/gi meg til kjenne før nå ..

    Det er måten du formidler på som gjør at jeg følger deg😀
    – så åpent ærlig og godt beskrivende .. at jeg dras innom bloggen din.

    Takk, for at nettopp du blogger!

    Du har fått en stemme til ..
    Har nominert deg som årets forbilde👍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *