Da var det den tiden på året igjen

Categories Blogg

For en dårlig natt jeg har hatt , og det kan jeg takke senga for. Jeg tror jeg må be assistentene være litt mer forsiktig når de vasker gulvet inne på soverommet mitt , for jeg har en mistanke om at de ved uhell kommer borti slangen som fører luften inn i madrassen. Ja for i natt skjedde det igjen , luften bare forsvant ut av madrassen under meg. Jeg syns nemlig jeg lå så rart , jeg kjente at det var plutselig blitt så mykt under meg. Det faste underlaget hadde forsvunnet , og nå lå jeg nede i en grop.

Så du kan trygt si at jeg ikke var helt klar for å starte en ny dag i dag , og det var tydeligvis ikke gubben heller. For hver dag som går så står han opp litt senere enn dagen før , og idag var jeg sikker på at han hadde glemt at han skulle på jobb. En halv time senere enn normalt sto han opp , ja du kan tenke deg hvordan humøret var når han omsider kom inn for å se til meg. Humøret ble ikke akkurat bedre når han så hvordan jeg lå , han hadde slettes ikke tid til å være vaktmester nå.

 

Men sengen ble omsider blåst opp igjen  til det normale , og da kunne en stresset far løpe ut døren med en liten gutt under armene. Trøtt som en dupp ble jeg liggende igjen , det er alltid like godt å kunne sove litt til når huset er stille. Så når assistenten kom så følte jeg meg litt bedre , nå var det bare å komme seg opp.

I dag kjente jeg på det for første gang i år , jeg følte på stresset over at en høytid nærmer seg. Hvert år er det på det samme viset , jeg må vri hjernen for å finne på noe nytt som skal under juletreet. Med fire unger i hus er det ikke alltid like lett , ja for å ikke snakke om hva jeg skal ordne til gubben. Hvert år angrer jeg meg , angrer på at jeg ikke har startet tidligere.

Rettigheter: tegninger.no

Nå er det ikke bare barna jeg må ordne til , den øvrige familien må selvfølgelig også få noe. Det er heller ikke noe hjelp i gubben , nei her i huset er det mor som må sørge for at det kommer noen pakker under treet i år også. Så idag har jeg såvidt begynt med å lete på nettet , men det er ikke akkurat lett når man ikke vet hva man ser etter. Dersom dere har noen tips så rop ut , for jeg føler meg helt “lost in space” her jeg sitter.

På mandag fyller denne kjerringa hele 41 år , og i følge en liten gutt er det veeeeeldig gammelt. Det er rart hvordan humøret alltid endrer seg når det nærmer seg bursdagen min , bursdagen min ble aldri den samme igjen etter en spesiell hendelse. Far til en av guttene døde nemlig mens jeg var ute og feiret datoen for mitt liv , natt til 17.11.01 ebbet et altfor ungt liv ut. Siden den gangen har bursdagen min alltid vært preget av en sorg , alle følelsene kommer tilbake hvert eneste år.

Enda mer spesiell ble den etter at jeg ble syk , for hvert år som går føler jeg meg et skritt nærmere et endestopp. Det er vel derfor jeg gjerne vil feire så innmari mye , aller helst skal festen være større enn størst. Men nå blir det andre året på rad jeg ikke får feire slik jeg ønsker , og mitt eneste ønske er og fylle dagen med så mye glede og latter at all sorg forsvinner. Jeg vil feire livet mens jeg enda kan.

Men er det en ting som er sikkert så er det at dagen kommer , jeg blir ett år eldre i år også. Dagen blir nok å gå forbi i stillhet , men litt kos skal vi nok klare å få til. Nå er det i vertfall helg igjen og planene har blitt bestemt av en liten gutt. Det står pepperkake baking på planen for i morgen , for nå er en liten gutt lei av å vente. Men det jeg gleder meg mest til er en frisør time , nå skal denne dama ta juleklippen før det gror over alle støvleskaft…

Rettigheter: tegninger.no
2 kommentarer

2 thoughts on “Da var det den tiden på året igjen

  1. Julen er en koselig tid. Familiekos, og god mat. Gavene er det samme slitet hvert år, vi har alt…☺ Ønsker deg og dine en god helg, og kos dere med pepperkake baking. Det er en tradisjon som nok aldri blir bort her. Kos for store og små.❤🎅🤶🎄❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *