Da er det heeeeeelg

Categories Blogg

Ja jeg var rimelig klar i morges, ikke skjønner jeg hva som går av meg for tiden. For jeg er proppfull av energi, det er like før jeg kjører til fjells. Jeg føler meg som en million dollar, jeg har aldri opplevd maken. Jeg har alltid vært en rastløs sjel, det måtte skje noe hele tiden. Heldigvis ser det ikke ut som sykdommen enda har klart å ta fra meg energien, og de siste dagene har jeg virkelig vært på en opptur.

Igår klarte jeg noe jeg ikke har klart på mange måneder, og da ble selv gubben overrasket. For i ene øyeblikket satt jeg i rullestolen med hendene i fanget, og i det neste kom jeg kjørende ut på verandaen. Gubben ble nesten stum, for jeg klarer egentlig ikke løfte hånda bort på joysticken alene. Tenk at en så liten ting kan gi en så god følelse, jeg struttet av selvtillit resten av kvelden.

Idag var det igjen tid for nye runder med mitt gule hår, eller det vil si en runde. Blekemiddel ble på nytt tilført håret, og denne gangen begynte vi å se resultater.  Det kalde hvite begynte å tre frem, og da visste vi at vi var på rett spor. Idag gikk det heldigvis radig unna, med erfaring fra igår så gikk dagens runde lett som en lek. Litt uvant er det, for det er mange år siden jeg var så lys som nå. Tror nok jeg kommer til å tone ned hodebunnen litt, men ellers er jeg fornøyd med resultatet.

Sykepleieren som egentlig er fysioterapaut (jeg som skrev feil) kom innom idag også, hun skulle hente utstyret som jeg har ligget med inatt. Men hun kom ikke tomhendt, med seg hadde hun en skjønn blomst. For meg som elsker blomster så var det midt i blinken, tusen takk kjære deg.

Isak fikk post i postkassen sin igår, men jeg glemte å fortelle dere om det i alt kaoset som foregikk. Endelig er fotballdrakten komplett, fotballsokker har lenge vært på ønskelisten. Stoltere gutt har jeg aldri sett før, og det var en kamp for å få de av han til leggetid igår kveld. Med fullt utstyr gikk han i barnehagen idag, og han strålte like mye som solen på himmelen.

Gubben kom hjem idag og sa at vi måtte ut på kjøretur, mine foreldre trengte hjelp. De hadde kjøpt nye hagemøbler på Plantasjen, men de hadde for liten bil til å få det hjemover. Da er det godt vi kan bidra, min bil er mer enn stor nok til slike ting. Det føles alltid godt å få muligheten til å hjelpe, spesielt overfor mine foreldre som alltid gjør så mye for oss.

Prinnsesse Gullhår er nå blitt forvandlet til prinsesse Snehvit, og nå tar denne prinsessen helg. Men fri tar jeg ikke, for såfremt det kommer en ny morgendag så har jeg nye ting å skrive om. Så med det ønsker jeg dere alle en god helg, bruk den vel for den kommer ikke i retur…

13 kommentarer

13 thoughts on “Da er det heeeeeelg

  1. God helg kjære deg og så fint å høre om mye energi og glade utrop 👌❤️
    Klem fra meg

  2. Se på dæ da! Din tøffing som endrer hårfarge; æ e som sagt ei pysa der. Vel; farger grå tel brun da……..

    Stas å høre at energien fyller dæ igjen! Det e godt❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *