Bygland Bygland, endelig fremme…

Categories Blogg

Ja dette gikk jo greit, feriens lengste etappe gikk faktisk over all forventning.
Men så hjalp det på at jeg sov de første 30 milene, kroppen er fremdeles ikke helt bra.
Det første vi gjorde før vi startet i dag var å stikke innom bensinstasjonen på Hafjell, nå var vi litt lei av å høre på ninjago lyder fra baksetet.
Vi fant nemlig ikke høreklokkene til en liten gutt før vi dro, så vi har gitt opp å høre på radio når vi kjører. Så nå var håpet at bensinstasjonen på Hafjell hadde noe vi kunne bruke.

Det hadde de, og det skulle vise seg å bli det beste kjøpet vi noengang har gjort.
For det kom ikke en lyd i fra baksetet, etter at høreklokkene kom på ble en liten gutt fanget i en annen verden.
Vi måtte faktisk på et tidspunkt sjekke om han faktisk var våken, vi har aldri opplevd at en liten gutt har vært så rolig under en biltur før. Etter fire timer tok vi vårt første stopp, og da var vi langt over halvveis.

Det siste stoppet tok vi på Evje, der spiste vi middag på en lokal kafe. Jeg tror alle var lei av fastfood nå, for alle bestilte kjøttkaker i dag.
Magen min har ikke vært noe god i dag heller, så jeg gikk for en trygg middagsrett. Den største overraskelsen var at min datter også bestilte kjøttkaker, for hver gang vi har det hjemme så grynter hun på nesen. “Det er så kjedelig mamma, må vi alltid ha kjøttkaker til middag?” 
Men idag fikk pipen en annen lyd, det var tydeligvis ikke så kjedelig likevel.

Nå ligger vi rett ut hele gjengen, lader opp til morgendagen.
Håpet er at været glimter til i morgen, og at vi får oppleve litt liv og røre.
Nå skal vi ikke klage akkurat, for vi har sluppet unna det verste regnværet. Vi fikk litt idag under kjøreturen, men det gjorde liksom ikke noe.
Men i morgen ønsker jeg meg sol, for da tror jeg vi vil få en fantastisk fredag her på Bygland…

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *