Bare glede 😊

Categories Blogg

Jeg er sprudlende glad, lett på foten (eeeh, nei kanskje ikke), smilet går snart rundt, har mest lyst til hoppe og sprette. Jeg sitter her med et smil rundt munn som ikke vil slippe taket, det er bare fantastisk å være meg for tiden. Hverdagen har godt fra å være mørk og dyster, til å bli lys og varm.

Det virker som om alle nyheter er gode nyheter for tiden, og de små gjerninger fortsetter å strømme på. For i går fikk vi telefon fra svigerfar om at han og broren kommer hit, ens ærend for å male huset vårt! Er det ikke fantastisk?? Vet dere, vi har bare de mest fantastiske mennesker rundt oss.

De stiller opp uansett hva det måtte være, og vi er evig takknemlig. Vi hadde aldri klart å utføre denne jobben alene, så dette er virkelig stort for oss. Min mann datt nesten ut av sofaen i går. Han sa at nå var det alvor, nå skulle huset tydeligvis males, en gang for alle. For som han sa, en ting er at min far kommer, men når min onkel også kommer, ja da er det alvor, for han gir seg aldri! 

Så nå håper jeg bare at værgudene er med oss, så får vi endelig satt siste hånd på verket. Jeg gleder meg til å se det nymalt, for planen er å bytte farge på hele huset, noe jeg ser virkelig frem til. Tenk så fint det kommer til å bli, nesten som et nytt hus. Bare kom du “mai du skjønne milde”, for vi er klar 💜

Nå nærmer det seg også tid for å pynte litt utendørs, 17 mai nærmer seg med stormskritt. Disse månedene flyr bare avgårde, snart er det sommerferie igjen. Jeg prøver å si det til min datter, for hun stresser rimelig mye for tiden. Skolemessig er dette den verste tiden. Innleveringer, prøver og ikke minst eksamen, bidrar til at stressnivået er rimelig høyt for tiden.

Men hun har ikke annet valg, hun må gjennom det, det er likt for alle. Så her er det bare å bite tennene sammen og stå i det, da blir det nok ekstra godt med ferie når den tiden kommer. Det blir spennende å følge henne videre, se hvilken retning hun ender opp med å ta, hva hun blir utdannet som. Foreløpig vet hun ikke selv hva hun har lyst til, men hun peiler seg nok inn på noe etterhvert.

Nå skal jeg bare nyte resten av dagen, glede meg over at det er helg igjen og glede meg over tiden som kommer. Ønsker dere alle en riktig god helg 💜

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *