Bare en opplysning…

Categories Blogg

Når jeg startet denne bloggen visste jeg ingenting om denne verdenen. Bloggverdenen var totalt ukjent for meg, jeg hadde null erfaring med å både skrive, men også innstillinger på min egen blogg var jeg ukjent med. Jeg hadde derfor åpent kommentar felt, det vil si at alle kunne kommentere rett på bloggen uten noen form for godkjenning. Det måtte jeg fort slutte med innså jeg etterhvert, for jeg fikk så mye spam i kommentarfeltet at jeg måtte endre på innstillingene.

Så til alle dere som legger igjen hyggelige kommentarer på bloggen min, grunnen til at de ikke dukker opp med en gang er fordi jeg må godkjenne de først. Men jeg svarer på alle, og setter stor pris på hver enkel kommentar, dere lyser opp min hverdag 🧡

Dagen i dag har vært preget av kaos og dystre tanker, jeg sitter her helt utmattet og med en hodepine jeg ikke blir kvitt. Jeg bare håper dette bedrer seg snart, for det går utover hele familien. Det er ikke riktig at mine kjære blir lidende fordi bemanningen svikter. Faktisk er det første gangen jeg føler meg tvunget til å gå over til hjemmesykepleien. Jeg skjønner at en slik ordning vil gi meg mer stabilitet i hverdagen, men samtidig er jeg redd for at jeg vil miste mye av friheten til å bestemme selv. Dessuten vil jeg selv bestemme når tid det passer å bytte, og jeg er ikke der enda.

Isak har skjønt det han. For han kom stormende inn her fra barnehagen, og for rett på kjøkkenet. Jeg så hvordan han dro stolen over gulvet, og jeg skjønte med en gang hva han skulle. Han har nemlig funnet ut hvor vi gjemmer godteriet vårt, og det var det han var på jakt etter idag. Jeg kan ikke annet enn å le, for hver gang min mann prøver å finne nye gjemmesteder, så gjennomskuer Isak han.

Jeg hører han i helgene også, tidlig om morgenen før pappaen er stått opp lister han seg inn på kjøkkenet for å finne den sjokoladen som befinner seg innerst i skapet. Jeg pleier å rope til han fra soverommet, da kommer han løpende inn med sjokolade rundt hele sin munn. “Nååå, hva har du spist?” pleier jeg å spørre en liten gutt med uskyldige øyne. “Ingenting mamma, jeg tok baaare en altså”. 

For når pappaen sover er alt lov, han har skjønt hvordan det fungerer 🤣Jaja, det er vel ikke verdens undergang, jeg kan ihvertfall ikke si noe, jeg spiser godteri hver dag, i det skjulte vel og merke men dog. Idag har jeg ikke orket noenting, jo jeg har booket dato for bursdagen til Isak, men det er alt.

Nå skal jeg prioritere meg selv i kveld og min hodepine, så håper jeg på en bedre dag i morgen. Heldigvis er det helg imorgen og det hjelper litt på.Nå gleder jeg meg til enda en kveld med norske talenter, og kanskje vanker det litt eplekake og is, det hadde gjort seg ikveld 😊…

4 kommentarer

4 thoughts on “Bare en opplysning…

  1. Hei kjære deg. Første gang jeg kommenterer. Jeg bor i Bergen . Vært sengeliggende med ekstrem sjelden og fryktelig smertefull nyresykdom. I mai ble jeg operert på Rikshospitalet og flyttet nyren ned til blæren. 7 år med smerter som fødsel hver dag over. Men har en del plager etter operasjon i mai. Så jeg har hatt behov for hjemmesykepleien. Jeg bor i Bergen så jeg kan skjønne d kan være regionale forskjeller. Men d jeg ville frem til er at d aldri har vært problem endre tidspunkt eller avlyse, eller ringe si jeg trenger hjelp til noe annet enn d som var satt opp. Så kanskje d ikke blir så ille. Jeg håper det. Ellers fikk jeg epidural som smertelindring etter operasjon noen dager. Jeg skullle ha full førlighet av den. Men våknet med lammet bein. Varte noen timer, så hang ene foten etter noen uker. Nå er balansen borte, går på krykker men stuper både forover og bakover. Dette har vært slik siden mai. Nå er armene begynt bli like tunge som beina. Har bedt om utredning, men må vente litt til sier fastlegen for å se om d går over av seg selv. Sukk. Det var min historie . Jeg følger bloggen din og heier på alle dager som kan være litt bedre. Skjønner inderlig godt du blir lei. God klem fra Synnøve ❤️

    1. Hei Synnøve, så hyggelig at du la igjen så mange ord på siden min, og at du deler din historie. Du har virkelig fått din del av motgang her i livet, det river meg i brystet når jeg leser din histori❤Når det kommer til hjemmesykepleien så er jeg ikke i tvil på at det fungerer på enkelte områder, dessverre har jeg hatt dårlige erfaringer med hjemmesykepleien i vår bydel, noe som medfører at tilliten er blitt svekket. Jeg har med en BPA ordning mulighet til å selv bestemme hva jeg vil bruke dagene mine på, jeg kan spontant finne ut at nei nå drar vi på kafé, men den delen mister jeg ved et bytte. Alt må planlegges ned til den minste detalj, og det er jeg ikke klar for enda. Jeg håper virkelig at du får mange gode dager fremover, og tusen takk for at du skrev til meg, det betyr mye for meg 💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *