Alle pårørende må frem i lyset…

Categories Blogg

Hver dag takker jeg høyere makter for familien min , uten dem hadde jeg vært fortapt.
Det er takket være de at jeg kan bo hjemme , det er takket være de at hverdagene faktisk går rundt.
Jeg hadde ikke hatt mye til liv uten hjelp fra mine kjære , alle opplevelser jeg har hatt er takket være dem.
For når alle andre svikter så er de der , deres jobb tar aldri slutt.

 

Jeg er så heldig som har en fantastisk mann , en mann som stadig setter sitt liv på vent for å ta seg av meg.
Men han er ikke alene , for rundt i hele landet sitter det fantastiske menn og kvinner som har satt sine liv på pause.
Det er så lett å bare se den syke , det er så lett og glemme alle de som står bak.
For stødige som fjell står de der , hver dag står de opp for å hjelpe til.

 

Tenk deg at du står opp om morgenen , gjør deg klar for å gå på jobb.
Men du kan ikke gå før du har sjekket en av dine kjære , hver dag må du sette av tid for å forsikre deg om at hun/han har det bra.
Tenk deg at du kommer hjem fra jobb , alt har gått galt akkurat denne dagen.
Sliten sitter du i en bilkø du egentlig håper aldri tar slutt , for du er på vei hjem til enda mer arbeid.

 

Det er takket være alle pårørende i dette landet at systemet går rundt , for det systemet som egentlig skal ta vare på den syke er mangelfullt.
Som usynlige engler står de klar , døgnet rundt trer de inn når alt annet svikter.
Daglig kjemper de sin egen kamp , hver dag legger de tilside sin egen sorg for å hjelpe den som trenger de som mest.
Aldri krever de noe tilbake , aldri ber de om noe for seg selv.

 

Så idag vil jeg med dette innlegget få alle pårørende frem i lyset , det er på høy tid at de blir verdsatt for den jobben de gjør.
Uten dem går det ikke rundt , uten dem hadde ikke vi syke klart å kjempe vår egen kamp.
Hver kveld legger jeg meg med tårer på kinn , sint på våre folkevalgte som tar våre pårørende for gitt.
For er det noen som trenger å bli sett så er det de , våre engler som setter sitt eget liv på vent for å være der for alle oss som trenger de.

 

Ordene strekker ikke til når jeg skal beskrive hvor mye det betyr , dere fortjener så mye mer enn det dere får.
I dag vil jeg bare takke dere av hele mitt hjerte , gi dere den oppmerksomheten dere har fortjent.
For jeg vet hvor tungt dere har det , og hvor stor deres kamp er.
Jeg gråter hver kveld når jeg tenker på alt dere gjør , for uten dere hadde ikke vi som trenger dere hatt noe liv…

5 kommentarer

5 thoughts on “Alle pårørende må frem i lyset…

  1. Pårørende innsatsen i Norge er stor. Jeg leste et sted at det i antall årsverk utgjør like mye som rundt 70% av de årsverk som er ansatt i omsorgssektoren.
    Altså ville vi få en stor utfordring hvis alle disse pårørendr ble utslitt.

  2. Vi gjør det så gjerne , jeg gjør det av kjærlighet til han som jeg har valgt å dele livet med , og jeg vet at han ville gjort alt for meg , ja jeg har våkenetter , ja jeg har ofte sittet ved en sykehusseng , men jeg får tilbake mine krefter hver gang det har gått bra , jeg takker de som er rundt oss og hjelper til når jeg må på jobb , og gleder meg alltid til å komme hjem fra jobb , for der hvor kjærligheten er , der finner jeg min styrke . Klemmer til deg , og din mann . Husk han gjør det fordi han finner kjærlighet og styrke i det

    1. Dere fortjener så mye mer Inger , uten dere pårørende hadde ikke systemet gått rundt. Selvfølgelig ofrer vi alt for våre kjære , det hadde jeg også gjort dersom omstendighetene hadde vært snudd. Jeg skulle bare ønske dere ble verdsatt mer av våre folkevalgte , for uten dere hadde ikke hverdagen gått rundt 💜

      1. Ja de folkevalgte burde kanskje fått opp øynene litt . Så enig . Håper dagene dine og påsken blir fin for deg å den fine familien din , klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *